ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا استودیو
تکنولوژی

رونمایی انویدیا از نشان RTX Studio؛ لپتاپ‌های ویژه تولید محتوا در راه بازار

انویدیا در کنفرانس مطبوعاتی در رویداد کامپیوتکس از برنامه خود برای لپتاپ ها تحت عنوان «انویدیا استودیو» سخن گفته است.لپتاپ های دارای این نشان برای تولید کنندگان محتوا مناسب هستند و می توانند سرعت بالا در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

انویدیا در کنفرانس مطبوعاتی در رویداد کامپیوتکس از برنامه خود برای لپتاپ ها تحت عنوان «انویدیا استودیو» سخن گفته است.لپتاپ های دارای این نشان برای تولید کنندگان محتوا مناسب هستند و می توانند سرعت بالا در وظایفی از جمله ویرایش ویدیو یا تصاویر را در کنار بهینگی تضمین کنند. علاوه بر این کارت های گرافیک جدید سری کوادرو ویژه لپتاپ ها رونمایی شده است.

نشان RTX استودیو

لپتاپ هایی که تحت این برنامه ارائه می شوند باید از حداقل مشخصات سخت افزاری بهره مند باشند. از جمله این موارد باید به پردازنده های پرچمدار و البته پردازشگرهای گرافیکی پیشرفته انویدیا سازگار با قابلیت ردیابی پرتو (ray tracing) اشاره کرد.

حداقل مشخصاتی که لپتاپ ها باید داشته باشند تا به علامت «GeForce RTX Studio» مزین شوند به این ترتیب است:

  • پردازنده اینتل Core i7 (از سری H و توان طراحی حرارتی 45 وات)
  • پردازشگر گرافیکی انویدیا جی فورس RTX 2060 یا انویدیا کوادرو RTX 3000
  • 16 گیگابایت رم
  • نمایشگر 1080p یا 4K
  • حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایت SSD
  • طراحی Max-Q

این «حداقل مشخصات» البته می تواند یک لپتاپ رده بالا از جمله دل XPS 15 یا ریزر بلِید باشد. همچنین باید اشاره کرد که بیشتر لپتاپ ها با این مشخصات، نمایشگری 15 و حتی 17 اینچی دارند. انویدیا اکنون با 17 لپتاپ از برندهای ایسر، ایسوس، دل، گیگابایت، اچ پی، ام اس آی و ... برنامه استودیو را آغاز کرده است.

انویدیا استودیو

به نظر می رسد انویدیا لپتاپ های رده بالای مک بوک پرو 15 اینچی را نشانه گرفته؛ چرا که در کنفرانس و بیانیه خبری مقایسه ای بین این دو انجام شده است.

به گفته این شرکت لپتاپ های با نشان RTX استودیو برای کاربردهای هوش مصنوعی و رندرینگ با اتودسک آرنولد، ادوبی لایت روم، موتورهای آنریِل، یونیتی و ... بهبود داده شده اند و در آینده قرار است پشتیبانی از نرم افزارهای دیگری هم اضافه شود.

انویدیا هنوز حداقل قیمت عرضه لپتاپ های مزین به نشان انویدیا استودیو را اعلام نکرده اما در بیانیه مطبوعاتی اشاره ای به شروع قیمت از 1599 دلار شده. البته با توجه به مشخصات سخت افزاری احتمالا مدل هایی بسیار گران تر هم روانه بازار خواهند شد. انتظار می رود اولین لپتاپ ها با نشان RTX Studio در ماه ژوئن (میانه های خرداد تا تیر) عرضه شوند.

کارت گرافیک های کوادرو RTX ویژه لپتاپ ها

انویدیا همچنین از پردازشگرهای گرافیکی جدید برای لپتاپ ها گفته و به کوادرو RTX 5000 به عنوان بالاترین مدل اشاره کرده است. این پردازشگر می تواند با 16 گیگابایت رم همراه شود و توانایی ارائه خروجی با رزولوشن 6K را دارد. علاوه بر این به لطف میزان بالای رم امکان اجرای همزمان چندین اپلیکیشن را فراهم می کند و تولید کنندگان محتوا می توانند به سادگی بین اپ های رندرینگ یا ویرایش، بدون هیچگونه تأخیری سوییچ کنند.

درایور جدید انویدیا استودیو

لپتاپ های بهره مند از نشان RTX استودیو با درایور جدیدی همراه می شوند. البته از آنجایی که این درایورها با اپلیکیشن های تولید محتوا سازگار هستند نباید انتظار ارائه به روز رسانی های پر تعداد (مشابه با درایور Game Ready این شرکت) را داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی