ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رن ژنگفی
تکنولوژی

بنیانگذار هواوی از مخالفت خود با انتقام‌جویی چین از آمریکا می‌گوید

رن ژنگفی ، بنیانگذار هواوی که در هفته های اخیر بارها در مورد تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه این شرکت سخن گفته اخیراً از مخالفت خود با انتقام جویی چین صحبت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

رن ژنگفی ، بنیانگذار هواوی که در هفته های اخیر بارها در مورد تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه این شرکت سخن گفته اخیراً از مخالفت خود با انتقام جویی چین صحبت کرده است.

ایالات متحده اخیراً به بهانه هایی از جمله احتمال به خطر افتادن امنیت ملی و سرقت اسرار تجاری محرمانه تحریم هایی را علیه هواوی وضع کرده و این شرکت و 70 زیر مجموعه آن را به لیست سیاه خود موسوم به «فهرست موجودیت» اضافه کرده است. این موضوع حتی اگر اثبات هم نشود می تواند شهرت هواوی را خدشه دار کند.

رن ژنگفی

ژنگفی که بارها در مورد اتفاقات مرتبط با تحریم های اخیر اظهار نظر کرده در مصاحبه ای با بلومبرگ با قاطعیت گفته که انتظار اقدامی تلافی جویانه از سوی دولت چین علیه ایالات متحده را ندارد و امیدوار است که چنین موضوعی هم پیش نیاید:

«اولاً این اتفاق نخواهد افتاد. ثانیاً اگر هم اتفاق افتد من اولین فردی خواهم بود که به این موضوع اعتراض می کند».

در این شرایط شاید انتظار اینکه ژنگفی از دولت چین توقع حمایت داشته باشد منطقی به نظر برسد. اما بنیانگذار هواوی ترجیح داده رویکرد دیگری را در پیش بگیرد. به گفته او در حال حاضر موقعیت متزلزل هواوی شبیه به کنترل یک هواپیما با سوراخی در بدنه است:

«این شرایط ایده آل نیست اما هواپیما همچنان می تواند به پرواز ادامه دهد. به این ترتیب شرکت هم نیاز دارد ساز و کار مناسب را در نظر بگیرد».

با وجود تمام اتفاقات مرتبط با تحریم ها اما به نظر می رسد باید ریشه مشکلات را در جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده جستجو کرد؛ چرا که اخیراً دونالد ترامپ هم ادعا کرده بود که تصمیمات دولتش بیش از آنکه به حوزه امنیتی ملی مربوط باشد، به دلیل فشار آوردن به چینی ها برای نشستن پای میز مذاکره است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ خرداد ۱۳۹۸

    خودش هم میدونه نتیجه به نفع امریکا تمام میشه

مطالب پیشنهادی