ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گجت پوشیدنی
تکنولوژی

گجت پوشیدنی آمازون احساسات کاربر را تشخیص می‌دهد

آمازون در حال کار روی یک گجت پوشیدنی برای تشخیص احساسات افراد است. این گجت که روی مچ بسته می‌شود به اسمارت‌فون شخص متصل شده و با استفاده از میکروفون، وضعیت روحی او را از ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

آمازون در حال کار روی یک گجت پوشیدنی برای تشخیص احساسات افراد است. این گجت که روی مچ بسته می‌شود به اسمارت‌فون شخص متصل شده و با استفاده از میکروفون، وضعیت روحی او را از روی صدایش تشخیص می‌دهد.

این دستگاه با استفاده از ثبت و ضبط داده‌های به دست آمده از وضعیت خلق و خو، در نهایت قادر است توصیه‌هایی در رابطه با برخورد بهتر با مردم نیز به کاربر ارائه کند. این گجت پوشیدنی به تکنولوژی جداسازی صدا از نویز پس‌زمینه نیز مجهز خواهد بود تا داده ها را بدون خطا دریافت کند.

گفته شده که تیم الکسا با همکاری گروه سازنده اسپیکر هوشمند اکو، در حال کار روی این گجت هستند. به نظر می‌رسد موعد تست بتای این محصول نزدیک باشد با این حال مشخص نشده که قرار است که این تست‌ها روی سخت‌افزار، نرم‌افزار یا هردو انجام بشوند. به هر صورت باید به این نکته توجه داشت که این محصول شاید هرگز به ویترین فروشگاه‌ها نرسد.

گجت پوشیدنی

آمازون در پتنت سال 2017 خود به سیستمی اشاره کرده بود که با آنالیز صدای فرد می‌تواند توصیه‌های مرتبط با وضعیتش به او بدهد. مثلا اگر سرماخورده باشد به او پیشنهاد می‌دهد به عنوان غذای امروز سوپ بخورد.

این محصول یکی از چند پروژه آمازون است که به توسعه محصولات مرتبط با دستیار صوتی الکسا می‌پردازد. اخیرا گفته شده که این شرکت در حال کار روی ایرباد هایی است که از دستیار صوتی به صورت داخلی استفاده می‌کنند.

در مورد این محصول باید دید که آیا کاربران به استفاده از دستگاهی که هر لحظه احساسات و وضعیت روحی آن‌ها را رصد می‌کند علاقه‌مند خواهند بود یا خیر. در حال حاضر آمازون تایید کرده که برای بهبود عملکرد الکسا، به مکالمات ضبط شده کاربران با الکسا گوش می‌دهد. همین موضوع می‌تواند نگرانی کاربران در زمینه حریم شخصی را تشدید کند و آن‌ها را به سمت عدم استفاده از چنین محصولاتی سوق دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی