ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادغام فیات کرایسلر با پژو نهایی شد

گروه بزرگ خودروسازی FCA (فیات و کرایسلر) پیشنهاد ادغام 50/50 را به شرکت رنو داده و هیئت مدیره این خودروساز فرانسوی نیز آن را تایید کرده است. در این رابطه بیانیه ای توسط رنو صادر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

گروه بزرگ خودروسازی FCA (فیات و کرایسلر) پیشنهاد ادغام 50/50 را به شرکت رنو داده و هیئت مدیره این خودروساز فرانسوی نیز آن را تایید کرده است. در این رابطه بیانیه ای توسط رنو صادر شده است که دریافت پیشنهاد ادغام از سوی FCA را تایید می کند. هیئت مدیره رنو قرار است در این مورد جلسه ای را برگزار کند و در حال حاضر جزئیات بیشتری از این ادغام احتمالی منتشر نشده است.

طبق اطلاعات خبر می رسد که هر دو خودروساز در مراحل بالای گفت و گو پیرو یک مشارکت گسترده هستند و احتمال می رود که FCA به گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی بپیوندد.

renault nissan mitsubishi

در حال حاضر گروه FCA و رنو همکاری مشترکی در زمینه ساخت خودروهای تجاری دارند و اخیرا نیز توافقاتی در زمینه به اشتراک گذاری پلت فرم انجام داده اند. اما صحبت های جدید فراتر از به اشتراک گذاشتن فن آوری و موارد فنی به نظر می رسد.

اگر این توافق به وقوع بپیوندد مشابه با توافقی است که پیش از این رنو و نیسان با یکدیگر انجام دادند که کارلوس گون به عنوان رئیس هر دو شرکت تا پیش از دستگیری و اتهام های مالی در کشور ژاپن شناخته می شد.

renault-nissan-mitsubishi-brand

این اتحاد مزیت های بسیار زیادی برای هر دو خودروساز خواهد داشت. در حال حاضر FCA حضور قدرتمندی در بازار آمریکای شمالی به خصوص با برندهای جیپ و رم دارد. در صورتی که رنو در این بازار حضور ندارد و دیگر شریک تجاری آن یعنی نیسان در بازار آمریکا حضور دارد. همچنین از آن جا که FCA در زمینه تولید و  توسعه خودروهای الکتریکی عقب مانده است که پیش از این در مطلبی به آن اشاره کردیم و حالا این گروه می تواند از فن آوری نیسان و رنو در این زمینه سود ببرد.

گروه FCA همچنین شامل فیات، آلفارومئو و مازراتی می شود و برای سالیان سال به عنوان شرکت مادر فراری نیز شناخته می شد که پس از عرضه سهام فراری به صورت عمومی به نوعی از این شرکت جدا و مستقل شده است اما همچنان بزرگ ترین سهام دار آن به شمار می رود.

مارچیونه

FCA پیش از این نیز با گروه PSA (پژو-سیتروئن-اپل) صحبت هایی در زمینه ادغام کرده بود و کارلوس تاوارس نیز به دنبال یک همکاری مشترک بزرگ با دیگر گروه های خودروسازی است. اما در حال حاضر بیشتر خبر از ادغام آن با جگوار و لندرور منتشر شده است.

رئیس شرکت FCA مایک منلی پیش از این در نمایشگاه خودروی ژنو از علاقه خود برای همکاری با دیگر خودروسازان و ایجاد یک رابطه مشترک جوینت ونچر گفته بود.

در هر صورت باید منتظر ادغام های بزرگ و اساسی در صنعت خودروسازی باشیم. قوانین سخت گیرانه زیست محیطی در سرتاسر جهان و هزینه های بالای سرمایه گذاری باعث شده تا خودروسازان به تکاپو بیفتند و به دنبال شرکای تجاری جدیدی بروند.

ادغام پژو با گروه فیات کرایسلر نهایی شد [به روز رسانی]

پس از عدم توافق رنو با این ادغام، ساعاتی پیش خبر رسید که با تلفیق فیات کرایسلر و پژو به ارزش 50 میلیارد دلار، شاهد تولد چهارمین هولدینگ خودروسازی بزرگ جهان هستیم. براین اساس حالا این هولدینگ فرانسوی ایتالیایی و آمریکایی می تواند موج جدیدی از خودروهای کلاس متوسط را راهی بازار کند.
این ادغام می‌تواند در بلند مدت سرنوشت رابطه ایران خودرو و پژو را نیز دچار نوسان کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۷ آذر ۱۳۹۸

    نهایت حماقته اگه دوباره برن سراغ پژو! شایدم دست های پشت پردست ماها ازش خبرنداریم،

مطالب پیشنهادی