منازعات هواوی و آمریکایی ها هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد و حالا این شرکت از انتقال مخفیانه مرسولاتش به ایالات متحده توسط شرکت پستی فدکس خبر داده است.

فدکس این اتفاق را ناشی از یک اشتباه اعلام کرده

کمپانی چینی در گفتگو با رویترز مدعی شده که «فدکس»، شرکت پست آمریکایی دو بسته پستی را که از ژاپن عازم دفتر آنها در چین بوده، به صورت غیرمجاز به ایالات متحده منتقل کرده و حتی تلاش کرده مسیر دو بسته ارسالی دیگر از ویتنام را نیز به صورت غیر مجاز و پنهانی تغییر دهد. کمپانی چینی برای ادعاهای خود تصاویری از اسناد مسیریابی بسته های ارسالی را نیز ارائه کرده است.

به گفته هواوی این چهار بسته شامل فناوری خاصی نبوده و تنها حاوی اسناد تجاری بوده اند. یکی از بسته های ارسالی از ویتنام روز گذشته به این کمپانی تحویل شده و بسته دیگر نیز فعلا در حال جابجایی است. هرچند هواوی هدف از تغییر مسیر مرسولات را ذکر نکرده اما خشم خود را پنهان نکرده و از تجدید نظر در روابط با فدکس خبر داده است:

تغییر مسیر بسته ها توسط فدکس به اعتماد ما لطمه زده و در حال بازبینی الزامات پستی و تدارکات کمپانی هستیم. همچنین شکایتی را در سازمان تنظیم مقررات پستی چین ثبت کرده ایم.

تحریم کمپانی هواوی

فدکس ابتدا به بهانه عدم افشای اطلاعات مشتریان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد اما یکی از سخنگویان آنها مدعی شده که تغییر مسیر بسته ها ناشی از یک اشتباه بوده. وی با اشاره به تلاش برای رساندن مرسولات به دست هواوی، هرگونه درخواست از سوی دولت آمریکا یا افراد دیگر برای جابجایی مخفیانه اسناد این شرکت را تکذیب کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا به سوالات خبرنگاران در مورد ارتباط احتمالی بین این رخداد و تحریم کمپانی هواوی توسط شرکت های آمریکایی پاسخ نداده است.