ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجربه گیمینگ روی اولترابوک؛ اینتل نسل دهم پردازنده های Core را معرفی کرد

تقریباً یک ماه قبل بود که اینتل نسل نهم پردازنده هایش را برای لپ تاپ ها معرفی کرد و حالا در نمایشگاه کامپیوتکس شاهد رونمایی از چیپ های 10 نانومتری آیس لیک (Ice Lake) هستیم. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

تقریباً یک ماه قبل بود که اینتل نسل نهم پردازنده هایش را برای لپ تاپ ها معرفی کرد و حالا در نمایشگاه کامپیوتکس شاهد رونمایی از چیپ های 10 نانومتری آیس لیک (Ice Lake) هستیم. این پردازنده ها رسماً به عنوان نسل دهم معرفی شده اند و اولترابوک ها را هدف گرفته اند.

دهمین نسل از پردازنده های Core اینتل که در خانواده های i3 و i5 و i7 جای می گیرند، نسل یازدهم پردازشگرهای گرافیکی مجتمع به نام آیریس پلاس (Iris Plus) را به همراه دارند که به گفته شرکت سازنده اجرای بازی های محبوب روز را با رزولوشن تمام اچ دی ممکن می سازند.

قلب تپنده پردازنده های نسل دهم اینتل را معماری Sunny Cove تشکیل می دهد. در این معماری شاهد 4 هسته فیزیکی با حداکثر فرکانس 4.1 گیگاهرتز هستیم که طبق ادعای سازنده 18 درصد دستورات بیشتری را در هر کلاک اجرا می کنند. کش سطح 1 و سطح 2 این پردازنده ها هم نسبت به قبل بیشتر شده و قابلیت پردازش همزمان آنها هم بهبود یافته است.

مهم ترین تفاوت نسل دهم پردازنده های اینتل به پردازشگر گرافیکی آنها بر می گردد. آیریس پلاس با 64 واحد پردازش و سرعت کلاک 1.1 گیگاهرتز، توان پردازش 1 ترافلاپس را ارائه می دهد. این پردازشگر می تواند بازی های کانتر استرایک: گو، راکت لیگ و فورتنایت را به ترتیب با نرخ 70، 45 و 30 فریم بر ثانیه اجرا کند.

گرافیک های آیریس پلاس توان پردازش ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را هم دارند و به شکل پایه از HDR و دالبی ویژن هم پشتیبانی می کنند. هوش مصنوعی سریع تر، پشتیبانی از وای فای 6 و پروتکل 802.11ax و تاندربولت 3 را هم می توان به فهرست قابلیت های نسل دهم پردازنده های اینتل اضافه کرد.

با توجه به تمام موارد فوق، پردازنده های آیس لیک اینتل نسبت به نسل قبل به مراتب بهتر شده اند و لپ تاپ های آینده باز هم باریک تر، سبک تر و قدرتمند تر از قبل می شوند. اطلاعات تکمیلی در مورد نسل دهم پردازنده های اینتل به  زودی منتشر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hossein basir
    hossein basir | ۷ خرداد ۱۳۹۸

    دستیابیش تو رویاهای ایرانیا هم دیگه امکان نداره

  • San-Siro
    San-Siro | ۷ خرداد ۱۳۹۸

    با این وضعیتی که قیمت سخت‎افزار تو ایران داره و با این وضعیت انصافی که فروشندگان دارند فقط حسرتش تو دل ما میمونه! چند وقت پیش رفته بودم یه لپتاپ واسه یکی از فامیلامون تو پاساژ پایتخت بگیرم، لپتاپی که تو آمازون قیمتش 800 دلار بود 18 میلیون تومان بود.

مطالب پیشنهادی