ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انجمن SDA
تکنولوژی

هواوی به فهرست اعضای SDA بازگشت؛ تحریم‌ها لغو شدند؟

انجمن SDA که هفته گذشته به شکلی شتاب زده هواوی را تحریم کرده بود، تنها پس از چند روز و بدون ارائه هیچ توضیحی نام این کمپانی را به فهرست اعضای خود برگردانده است. [digipullqoute ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

انجمن SDA که هفته گذشته به شکلی شتاب زده هواوی را تحریم کرده بود، تنها پس از چند روز و بدون ارائه هیچ توضیحی نام این کمپانی را به فهرست اعضای خود برگردانده است.

تحریم هواوی به اهداف SDA ضربه می‌زند

تحریم هواوی توسط دولت آمریکا به باور بسیاری تنها بخشی از جنگ تجاری با چین است و برای رسیدن به منافع بزرگتر صورت گرفته. چندین شرکت بزرگ دیگر نظیر ARM نیز برای فرار از جرایم سنگین و به بهانه تکیه بر فناوری های آمریکایی به این موج پیوسته‌اند. نکته عجیب اما تصمیمات غیرمنطقی انجمن غیرانتفاعی SDA برای تحریم هواوی و رفع دوباره آن در کمتر از یک هفته است.

جمعه گذشته SDA، سازمان مرجع استانداردهای کارت حافظه با حذف هواوی از فهرست اعضای خود این شرکت را از پیاده سازی درگاه کارت حافظه SD یا microSD در محصولاتش محروم کرد. SDA که در قالب یک سازمان غیرانتفاعی بیش از هزار عضو دارد، برای این تصمیم خود هیچ توضیحی ارائه نکرده بود.انجمن SDA

با گذشت تنها پنج روز از این اقدام حالا انجمن مذکور دوباره کمپانی چینی را به فهرست خود اضافه کرده اما باز هم از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره سرباز زده است. اقدامات ضد و نقیض SDA نشان دهنده عدم ثابت کافی در تصمیم گیری های این سازمان غیر انتفاعی است و بعید نیست چند روز دیگر دوباره دور نام هواوی خط قرمز بکشند.

هواوی در واکنش به تحریم از سوی نهادهای مختلف سعی کرده آنها را کم اهمیت جلوه دهد. در این مورد هم یکی از مدیران ارشد تاکید کرده بود که برای استفاده از فناوری های بلوتوث، وای‌فای یا کارت حافظه نیازی به عضویت در هیچ انجمنی نیست.

کمپانی چینی سال گذشته و در کنار معرفی گوشی های سری میت ۲۰ از کارت حافظه نانو نیز رونمایی کرد که در صورت لزوم می تواند آنرا در میان رده ها و حتی مدل های اقتصادی نیز پیاده سازی کند. در صورت عملی شدن این فرضیه و با توجه به جایگاه هواوی در بازار موبایل، یکپارچگی کارت های microSD تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

از طرف دیگر هدف SDA تعیین استانداردهای کارت حافظه و تسهیل استفاده از آنها است اما تحریم هواوی در بدترین حالت، با ناچار کردن این شرکت به استفاده از کارت های حافظه غیراستاندارد، به عدم یکپارچگی در بازار منجر می شود که در تضاد کامل با اهداف این انجمن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MobileMax
    MobileMax | ۸ خرداد ۱۳۹۸

    آدم خندش میگیره.چرا همه چیز مثل قبل جدا از سیاست نیست!؟

مطالب پیشنهادی