ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ اینتل
تکنولوژی

لپ تاپ اینتل Twin River با دو صفحه نمایش و بدنه پارچه ای معرفی شد

گویا لپ تاپ هایی با دو صفحه نمایش ترند بعدی دنیای لپ تاپ ها خواهند بود. بعد از اینکه لنوو و ایسوس ایده هایشان برای لپ تاپ هایی با دو صفحه نمایش یا حتی نمایشگر ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

گویا لپ تاپ هایی با دو صفحه نمایش ترند بعدی دنیای لپ تاپ ها خواهند بود. بعد از اینکه لنوو و ایسوس ایده هایشان برای لپ تاپ هایی با دو صفحه نمایش یا حتی نمایشگر تاشو را علنی کردند، اینتل هم در نمایشگاه کامپیوتکس از یک کانسپت برای لپ تاپ های گیمینگ و یکی دیگر برای لپ تاپ های روزمره رونمایی کرده که دومی عمدتا از پارچه ساخته شده. علاوه بر این هر دو لپ تاپ اینتل به بیش از یک صفحه نمایش مجهز شده اند.

اینتل حرارت یک CPU چهار هسته ای Core i5 را بدون نیاز به فن کنترل کرده

لپ تاپ اینتل Twin River نام گرفته و از این جهت با اهمیت است که پیش از معرفی نمونه های بسیاری از آن ساخته شده؛ این کار به دو دلیل اصلی انجام گرفت: اول اینکه اتصال دو نمایشگر 12.3 اینچی با استفاده از ترکیب پلی استر، پلی آمید و پارچه لیکرا کار بسیار سختی بوده و دوما جای دادن این مقدار قدرت پردازشی در چنین ابعادی چالش برانگیز بوده است.

لپ تاپ اینتل

اینتل قادر شده یک پردازنده چهار هسته ای سری U با توان 15 وات را در بدنه بدون فن این لپ تاپ جا دهد و گرمای تولیدی اش را نیز مدیریت کند. به گفته مهندسان غول چیپست سازی این کار با تعبیه لوله های دفع حرارت فوق نازک و طراحی مادر بورد اختصاصی میسر شده. در طراحی این مادربورد CPU به جای افقی یا عمودی بودن، به شکل قطری قرار داده شده در نتیجه به مدارهایی که وظیفه تغذیه کردنش را بر عهده دارند نزدیک تر است.

لپ تاپ اینتل

اینتل به دلیل ترس از مهندسی معکوس طراحی مادربوردش تصویر یا اطلاعات بیشتری از آن منتشر نمی کند و تنها به نمایش نمونه متریال و بافت هایی که برای نمونه های آزمایشی استفاده کرده بود اکتفا کرده.

این اولین باری نیست که شاهد استفاده از پارچه در یک لپ تاپ هستیم، کما اینکه پیش از این مایکروسافت هم در لپ تاپ های سرفس از آن استفاده کرده بود. اما باز شدن راه متریال های متنوع مثل پارچه و چرم و چوب و زیباتر شدن این دستگاه ها اتفاق خوشایندیست. علاوه بر این با توجه به ظهور لپ تاپ های تاشو پارچه های کشسان می توانند گزینه بسیار خوبی برای پوشش آن ها باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی