ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه 911 تیونینگ به سریعترین خودرو بر روی آسفالت و شن تبدیل شد

زف آیزنبرگ (Zef Eisenberg) که پیش از این رکورد سرعت موتورسیکلت را شکسته، اخیرا با ثبت چند رکورد جدید نام خود را مجددا بر سر زبان ها انداخته است. وی توانسته با یک دستگاه پورشه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

زف آیزنبرگ (Zef Eisenberg) که پیش از این رکورد سرعت موتورسیکلت را شکسته، اخیرا با ثبت چند رکورد جدید نام خود را مجددا بر سر زبان ها انداخته است.

وی توانسته با یک دستگاه پورشه 911 تیونینگ شده، رکوردهای زیر را برای خودرویی که توسط چرخ پیش رانده می شود، ثبت کند:

  • بیشترین سرعت روی شن با 210.332 مایل (338.496 کیلومتر)
  • سریع ترین رکورد مسافت یک چهارم مایل با 206.492 مایل (332.316 کیلومتر)
  • سریع ترین رکورد مایل (یک طرفه) با 196.970 مایل (316.992 کیلومتر)
  • سریع ترین رکورد مایل (دو طرفه) با 187.962 مایل (302.495 کیلومتر)

با ثبت این رکوردها، آیزنبرگ تنها فرد در تاریخ است که در Pendine هم با موتور سیکلت و هم با خودرو به سرعت بالای 200 مایل (322 کیلومتر) در ساعت دست یافته است. همچنین او تنها شخص در بریتانیا به شمار می رود که با موتورسیکلت و خودرو رکورددار سریع ترین زمان برای یک مایل شده است.

zef-and-911-img_1839

آقای آیزنبرگ در این باره گفته:

تشکر ویژه دارم از ES Motors و تیم مسابقه ای خودم یعنی MADMAX بخاطر تلاش های بی وقفه ای که در زمینه آماده سازی پورشه، موتور و تیونینگ انجام دادند تا ما مهندسی و قدرت لازم برای دستیابی به چنین رکورد چالش برانگیزی را داشته باشیم.

همانطور که آقای آیزنبرگ اشاره کرده، پورشه 911 توربویی که در این رکوردشکنی مورد استفاده قرار گرفته، با همکاری شرکت ES Motors و تیم MADMAX ارتقا پیدا کرده؛  نکته جالب اینکه این خودرو مجوز تردد در خیابان ها و مسیرهای عمومی را دارد.

نیروبخش این پورشه 911 خاص یک موتور 4.1 لیتری است که اجزای داخلی آن به همراه گیربکس PDK، کلاچ و مجموعه انتقال قدرت تقویت شده اند. این موتور 1200 اسب بخاری با سوخت اتانول 85 درصد (E85) کار می کند و در سیستم خنک کاری آن بازنگری هایی صورت گرفته؛ همچنین به منظور فراهم شدن امکان دستیابی به سرعت های بالا تغییراتی در سیستم تعلیق داده شده است.

Zef Eisenberg 911

زف آیزنبرگ در ادامه صحبت های خود افزوده:

پورشه 911 رفتارهای خیلی متفاوتی روی شن و آسفالت دارد. روی شن این خودرو مقاومت و لغزندگی زیادی تولید می کند. در نهایت ما به خاطر جلوگیری از هرزگردی تایرها توانستیم از 1000 اسب بخار موتور استفاده کنیم؛ حال آنکه موتور نسخه استاندارد فقط 533 اسب بخار قدرت دارد.

شایان ذکر است اولین رکورد شن های Pendine در سال 1927 توسط سر مالکوم کمپل (Sir Malcom Campbell) ثبت شد. در آن سال وی با خودروی نمادین Blue Bird رکورد 281.3 کیلومتر در ساعت را از خود بر جای گذاشت. این رکورد تا سال 2015 پا برجا مانده بود تا اینکه ادریس البا، بازیگر سینما، آن را جابجا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی