ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت درون پروازی
تکنولوژی

راه اندازی شبکه 5G در هواپیماهای آمریکای شمالی از سال ۲۰۲۱

گوگو از ارائه دهندگان اینترنت درون پروازی در آمریکای شمالی است و اخیرا اعلام کرده که می خواهد از آغاز سال ۲۰۲۱ اینترنت 5G را به آسمان این منطقه بیاورد. این شرکت خاطر نشان کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

گوگو از ارائه دهندگان اینترنت درون پروازی در آمریکای شمالی است و اخیرا اعلام کرده که می خواهد از آغاز سال ۲۰۲۱ اینترنت 5G را به آسمان این منطقه بیاورد. این شرکت خاطر نشان کرده که سرویس شبکه نسل پنجم آن هم اکنون در دست توسعه بوده و به زودی وای فای پرسرعت درون پروازی را به ایرلاین های کوچک آمریکا و کانادا می آورد.

گوگو خبر داده برای این منظور از ۲۵۰ برج مخابراتی خود استفاده خواهد کرد که هم اکنون سرویس هوا به زمین آن را پشتیبانی می کنند. در حال حاضر اغلب هواپیماهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی گوگو (از جمله دلتا) از این ایستگاه های زمینی برای ارسال سیگنال استفاده می کنند.

حال طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که اینترنت درون پروازی 5G از طریق طیف ترکیبی ۲.۴ گیگاهرتز، مودم اختصاصی ساخته شده توسط گوگو و تکنولوژی پیشرفته متمرکز سازی سیگنال های وای فای تامین گردد. شرکت دست اندرکار گفته است که از تمامی انواع طیف ها (دارای مجوز، اشتراکی و بدون مجوز) و باندها (پایین، بالا و متوسط) پشتیبانی خواهد کرد تا در آینده سرعت و قابلیت های پنهای باند تکنولوژی 5G خود را تقویت کند.

اینترنت درون پروازی

البته هواپیماهایی که شبکه نسل پنجم را در اختیار مسافرانشان قرار می دهند همچنان قادر خواهند بود که از ارتباطات 3G و 4G گوگو هم استفاده نمایند. دیو ملین مدیرواحد ارتباطات این شرکت در ایمیلی که برای نشریات ارسال کرده اعلام داشته که کمپانی مورد بحث نخست این تکنولوژی را در تعدادی از برجک های خود به خدمت می گیرد تا تست های لازم را روی آن انجام دهد اما هنوز نمی تواند تاریخ دقیقی برای این آزمایشات اعلام کند.

در سال های اخیر گوگو تمرکز ویژه ای را هم روی امکان دریافت اینترنت درون پروازی ماهواره ای توسط هواپیماها گذاشته است و با وجود آنکه در سال ۲۰۱۶ تنها ۵۹ هواپیما در آمریکای شمالی از اینترنت ماهواره ای گوگو استفاده کردند این شرکت اخیرا گزارش داده که تا پایان ۲۰۱۸ تعداد این هواپیماها به ۶۷۰ فروند رسید.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی