ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش جهانی موبایل
تکنولوژی

گارتنر از افت فروش جهانی موبایل و سرنوشت نامعلوم هواوی خبر داد

فروش جهانی موبایل همچنان با روندی نزولی روبروست و طبق پیش بینی های صورت گرفته در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ افتی ۲.۷ درصدی را تجربه کرده است. موسسه تحقیقاتی گارتنر در تازه ترین گزارش خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

فروش جهانی موبایل همچنان با روندی نزولی روبروست و طبق پیش بینی های صورت گرفته در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ افتی ۲.۷ درصدی را تجربه کرده است.

موسسه تحقیقاتی گارتنر در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده که طی سه ماهه اول امسال ۳۷۳ میلیون دستگاه موبایل در سراسر دنیا فروخته شده و سامسونگ به عنوان محبوب ترین فروشنده جایگاه نخست جدول را در اختیار دارد و جایگاه های بعدی نیز از آن هواوی و اپل است.

سامسونگ جایگاه نخست پرفروش ترین تولیدکننده موبایل را در اختیار دارد

جالب آنکه آمریکا و چین شاهد بیشترین میزان افت فروش گوشی های هوشمند در این بازه بوده اند و به ترتیب ۱۵.۸ و ۳.۳ درصد افت را در تعداد خریداران موبایل خود تجربه کردند.

اما از میان گوشی هایی که در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ به فروش رسیدند سامسونگ ۱۹.۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و هواوی و اپل نیز به ترتیب ۱۵.۷ و ۱۱.۹ درصد بازار را از آن خود کردند.

اگر گزارش های مالی شرکت های بزرگ عرصه تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما متوجه شده اید که از فصل ابتدایی ۲۰۱۸ میزان سهم بازار اپل و سامسونگ روندی کاهشی به خود گرفته اما عجیب آنکه هواوی علیرغم مصائب سیاسی پیش آمده و تحریم شدن تجهیزات 5G تولیدی اش توسط برخی کشورها بیشترین رشد سال به سال را تجربه کرده است.

فروش جهانی موبایل
هواوی P30 Pro

حال طبق گفته گارتنر این شرکت چینی سازنده موبایل توانسته در بازه اخیر به رشد سال به سال ۴۴.۵ درصد دست پیدا کند و مجموعا ۵۸.۴ میلیون دستگاه موبایل را در سراسر دنیا به فروش برساند.

هواوی در فصل نخست ۲۰۱۹ عملکرد خوبی را در اروپا و چین از خود به نمایش گذاشت. این شرکت ادعا میکند که پایگاه محکمی در سرزمین خود دارد و با عرضه گوشی های متنوع اقتصادی و پریمیم اصلی ترین بازیگر موبایل در چین به شمار می رود.

فروش جهانی موبایل

با وجود آنکه هواوی در حال کم کردن اختلافش با رقباست تصمیم اخیر گوگل برای توقف پشتیبانی اندروید از محصولات این شرکت بیم آن را به وجود آورده که از سهم هواوی در بازار موبایل جهانی کم شود.

گوگل هم اکنون مسدودسازی دسترسی این شرکت به آپدیت های آتی اندروید را بررسی می کند و به همین خاطر چندی پیش اخباری در رابطه با سیستم عامل موبایلی داخلی هواوی منتشر شد که قرار است جایگزین اندروید شود. برای کاربرانی که به اندروید و iOS عادت دارند این خبر احتمالا اصلا خوب نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی