ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

موسسه IEEE هم به جمع تحریم‌کنندگان هواوی پیوست

به دنبال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده کارمندان این شرکت امکان ویرایش یا بررسی مقالات IEEE را از دست داده اند. موسسه مهندسان برق و الکترونیک (به اختصار IEEE یا آی تریپل ای) یک ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

به دنبال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده کارمندان این شرکت امکان ویرایش یا بررسی مقالات IEEE را از دست داده اند.

موسسه مهندسان برق و الکترونیک (به اختصار IEEE یا آی تریپل ای) یک سازمان بین المللی برای کمک به پیشبرد فناوری در حوزه هایی از قبیل برق و کامپیوتر به حساب می آید. مهندسان و دانشمندانی از سراسر جهان تلاش می کنند در همکاری با این موسسه، فناوری های جدید در حوزه های مختلف را توسعه داده و به گسترش آن کمک کنند. IEEE که مقر آن در نیویورک قرار دارد به عنوان یک جامعه بین المللی و غیر سیاسی ثبت شده که قصد دارد نوآوری ها و مزایای تکنولوژیک را به نفع بشریت گسترش دهد اما به نظر می رسد آلوده بازی های سیاسی شده است.

تا پیش از این چندین کارمند هواوی امکان بررسی مقالات این سازمان غیر انتفاعی را داشتند اما با محدودیت جدید امکان بررسی، پیش از انتشار مقاله از آنها سلب شده است. بر اساس آنچه که در بیانیه IEEE آمده این موسسه امکان همکاری با هواوی به عنوان همکاران بررسی کننده یا ویرایش کننده در فرایندهای بررسی در ژورنال ها را ندارد؛ چرا که ادامه همکاری احتمالاً با پیامدهای شدید قانونی همراه خواهد بود.

تحریم هواوی

با وجود حذف محققان هواوی از بررسی مقالات اما IEEE اطمینان داده که قبول محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ایالات متحده کمترین تأثیر را بر اعضای دیگر موسسه از سراسر جهان خواهد داشت.

با این حال IEEE اشاره کرده که کارمندان هواوی همچنان در هیئت تحریریه باقی خواهند ماند و امکان مشارکت در فعالیت های دیگر موسسه از جمله استفاده از کتابخانه دیجیتال، ارسال مقالات فنی برای انتشار و ارائه در کنفرانس هایی که IEEE اسپانسر آنها است را خواهند داشت. علاوه بر این می توانند در جلسات توسعه استانداردها شرکت کنند و نظرات و پیشنهادات مربوط به استانداردهای جدید را در جلسات عمومی ارائه دهند.

به دنبال این موضوع برخی از محققان چینی به تصمیم موسسه اعتراض کرده اند. حتی پروفسور «ژانگ هایکسیا» از دانشگاه معتبر پکینگ چین و از اعضای ارشد آی تریپل ای خبر از خروج از هیئت امناء موسسه داده است.

به دنبال تحریم های وضع شده از سوی ایالات متحده علیه هواوی، پیش از این شرکت هایی از جمله گوگل، اینتل، کوالکام و آرم هم خبر از قطع داد و ستد با هواوی داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ خرداد ۱۳۹۸

    ? ?

    • MobileMax
      MobileMax | ۹ خرداد ۱۳۹۸

      کاش گزینه ریپورت بود ببینم تو چرا همیشه میخوای بین دوستان برندهای دیگه اغتشاش ایجاد کنی.اونوقت بود که مینداختنت بیرون و با آیفون و آمریکا زدگیت حال میکردی

      • آریا
        آریا | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

        من نه آیفون دارم نه تعصبی روی هیچ برندی. فقط از چینی ها بدم میاد

        • Mobin
          Mobin | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

          نه فقط چینی ها. تو از آمریکا و ترامپ خوشت میاد و هرکی و هرچی با اونا مخالفه?

        • ya.alimadad2006
          ya.alimadad2006 | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

          همهء ما ، آفریدهء خدا هستیم.
          و همه مون ، نزد خدا ، یکسانیم.
          مگر اینکه اون شخص ، که با تقواتر باشه.

مطالب پیشنهادی