ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادخواست جدید هواوی علیه ترامپ: اقدامات دولت خلاف قانون اساسی است

درگیری قضایی دولت ترامپ و هواوی همچنان ادامه دارد و در جدیدترین رخداد، کمپانی چینی دادخواستی ارائه کرده که و در آن، اقدامات اخیر دولت ایالات متحده را مغایر با قانون اساسی این کشور دانسته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

درگیری قضایی دولت ترامپ و هواوی همچنان ادامه دارد و در جدیدترین رخداد، کمپانی چینی دادخواستی ارائه کرده که و در آن، اقدامات اخیر دولت ایالات متحده را مغایر با قانون اساسی این کشور دانسته است.

فرمان اجرایی امنیت ملی ترامپ بر خلاف قانون اساسی این کشور است

سال گذشته دونالد ترامپ طی یک فرمان اجرایی تحت عنوان NDAA، سازمان های دولتی و شرکت های مرتبط با آنها را از انجام هرگونه تجارت و همکاری با شرکت های چینی نظیر ZTE و هواوی منع می کرد. در پاسخ به این اقدام، وکلای هواوی عنوان کردند که بخش 889 فرمان مورد بحث بر خلاف قانون اساسی ایالات متحده است؛ چرا که بدون انجام تشریفات قضایی و محاکمه عادلانه، یک شخص یا گروه را هدف قرار می دهد.

دولت ترامپ و هواوی

حالا هواوی در دادخواستی جدید با در نظر داشتن عدم ورود اتهام به شرکت، ، تقاضای برگزاری دادگاه برای رسیدگی به پرونده کرده است. در واقع هواوی مدعی شده که دولت ترامپ بدون ارائه اسناد و شواهد کافی، علیه شرکت چینی فرمان اجرایی صادر کرده و اگر نتواند در این دادگاه اسناد لازم را ارائه کند، فرمان NDAA با قانون اساسی مغایر خواهد بود.

طبق قانون اساسی ایالات متحده، هیچ فرد یا گروهی نباید بدون ارائه مدرک یا محاکمه عادلانه مورد مجازات قرار گیرد و به همین خاطر، هواوی می تواند از حقوق قانونی خود برای به چالش کشیدن تصمیم دولت ترامپ استفاده کند.

لازم به ذکر است که سانگ لیوپینگ رئیس بخش حقوقی هواوی اظهار داشته که دولت ترامپ از تمام توان خود برای بیرون راندن شرکت چینی از بازار استفاده کرده که این موضوع در تاریخ بی سابقه است. با این وجود دولت ایالات متحده هنوز هیچ مدرکی مبنی بر تهدید امنیتی هواوی برای شهروندان و شرکت های آمریکایی ارائه نکرده است.

لیوپینگ در نهایت خطاب به سایر شرکت ها عنوان کرد که رفتار دولت ترامپ ممکن است روزی گریبان سایر صنایع و کمپانی ها را هم بگیرد و همین حالا هم با اجرای NDAA، موقعیت شغلی بیش از 1200 آمریکایی به خطر افتاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی