ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامپیوتر یکپارچه واقعیت مجازی
تکنولوژی

عجیب ترین کامپیوتر یکپارچه دنیا با امکان نمایش محتوای سه بعدی معرفی شد

کامپیوترهای همه کاره یا آل این وان ها در سال های اخیر به لحاظ طراحی دستخوش تغییرات بزرگی شدند اما احتمالا هیچگاه نمونه محصولی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را ندیده اید. این محصول ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

کامپیوترهای همه کاره یا آل این وان ها در سال های اخیر به لحاظ طراحی دستخوش تغییرات بزرگی شدند اما احتمالا هیچگاه نمونه محصولی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را ندیده اید.

این محصول عجیب و غریب که Looking Glass Pro نام دارد در اصل آل این وان ویژه گیمینگ با تمرکز ویژه روی یک مقوله است: بصری سازی محتوای سه بعدی روی یک نمایشگر عجیب و عدسی شکل که حس خیره شدن به جعبه ای شیشه ای و مملو از پیکسل را در شما القا می کند.

نمایشگر 4K این آل این وان ده ها نمای بالقوه را پردازش می کند و آنها را از طریق نوعی لنز جادویی در قالب برش های رزلوشن پایین نمایش می دهد و کاربر میتواند محتوای سه بعدی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را بدون نیاز به عینک مخصوص مشاهده کند.

برای آنکه درک بهتری از عملکرد این سیستم داشته باشید توصیه می کنیم ویدیویی که شرکت سازنده توییت کرده را مشاهده کنید.

البته این اولین محصول شرکت سازنده آن به نام Looking Glass Factory که مقر اصلی اش هم در بروکلین آمریکا قرار دارد نیست با این حال می توان این آل این وان را تجمیع تمامی تلاش های عجیبی دانست که این استرتاپ تا به امروز انجام داده است.

سال گذشته این شرکت برای تولید نمایشگر Looking Glass خود حدود ۸۵۰ هزار دلار در یک کمپین جمع سپاری از مشارکت کنندگان دریافت کرد؛ محصولی که با تمرکز ویژه روی تولید گرافیک و آبجکت های سه بعدی بدون نیاز به عینک های واقعیت مجازی ساخته شده. حالا این شرکت برای پروژه تازه خود بالغ بر ۱۴ میلیون دلار بودجه تامین کرده است.

استارتاپ Looking Glass Factory تلاش دارد با ارائه سخت افزار تازه اش مشتریان سازمانی را جلب کند و فرایند نمایش محتوای سه بعدی در سالن های کنفرانس را برای آنها ساده تر نماید. این استارتاپ در واقع با ارائه چنین محصولی کلیه شرکت هایی که تاکنون هدست واقعیت مجازی نمایش دهنده محتوای سه بعدی به بازار ارائه کرده اند را به چالش می کشد.

Looking Glass Factory مدعی شده که راهکار آن محتوای سه بعدی را به شکلی بی نظیر نمایش می دهد بی آنکه نیاز به هدست داشته باشد و قادر است به صورت همزمان این محتوا را از نماهای مختلف برای افراد گوناگون نشان دهد.

کامپیوتر یکپارچه واقعیت مجازی

این کامپیوتر یکپارچه به کاربران خود امکان می دهد که همزمان با دستکاری محتوای سه بعدی خود و تغییر نما از طریق مکانیزم های کنترلی تاچ، به صورت آنی آن را پردازش و مشاهده نمایند.

Looking Glass Pro از یک مینی پی سی NUC 8 VR اینتل با پشتیبانی از ویندوز بهره می گیرد و یک نمایشگر تاچ ۷ اینچی هم برایش در نظر گرفته شده که از کنار نمایشگر اصلی بیرون می آید و ناوبری روی پی سی را قدری ساده تر می کند.

قیمت تعیین شده برای این کامپیوتر یکپارچه ۶ هزار دلار است

همانطور که تایید می کنید این کامپیوتر یکپارچه ساختاری بسیار عجیب دارد و البته با قیمت گزافی به بازار عرضه می شود. در حالی که نسخه اولیه از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Looking Glass قیمتی برابر با ۳ هزار دلار داشت این آل این وان ۶ هزار دلار قیمت گذاری شده و از همین حالا امکان پیش سفارش آن برای تحویل در ماه آینده فراهم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی