ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

به جای اتلاف وقت در ترافیک، چقدر می توان درآمد کسب کرد؟

این روزها معضل ترافیک در همه شهرهای بزرگ جهان به دغدغه مردم و مقامات تبدیل شده و سیاست‌های جدیدی برای حل این مشکل در دستور کار مسئولان قرار گرفته است. برنامه‌ریزان شهری و سیاست‌گذاران سرتاسر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

این روزها معضل ترافیک در همه شهرهای بزرگ جهان به دغدغه مردم و مقامات تبدیل شده و سیاست‌های جدیدی برای حل این مشکل در دستور کار مسئولان قرار گرفته است. برنامه‌ریزان شهری و سیاست‌گذاران سرتاسر جهان در حال بررسی راه‌هایی هستند که بتوانند به وسیله آنها در شهرها از اتلاف وقت و انرژی شهروندان بکاهند و در عوض زندگی آسوده‌تر و سالم‌تری را برای آنها به ارمغان بیاورند تا جامعه سالم‌تری داشته باشند.
تحقیقاتی جدید با در نظر گرفتن متوسط میانگین افراد شاغل در کشورهای مختلف، به این موضوع پرداخته است که به جای زمانی که در ترافیک صرف می شود، چقدر می توان درآمد کسب کرد.

برای اکثریت کارگران رفت و آمدهای روزانه به کار و همچنین بازگشت به خانه می تواند بخش مهمی از زندگی روزمره باشد و این موضوع می تواند تبدیل به یکی از بدترین قسمت روز برای افراد شاغل به ویژه کارگران باشد.
ترافیک مسئله‌ای است که نه تنها در تهران که در شهرهای بزرگ دنیا هم هنوز وجود دارد. با این وجود ابرشهرها برنامه‌های متفاوتی برای کاهش ترافیک انجام می‌دهند؛ برنامه‌هایی که در برخی شهرها تاثیرگذار هم بوده است.
روشن است که صرف کردن زمان در ترافیک بسیار گران تمام می شود، در همین خصوص تیم Sky Blue Credit اخیرا تعداد افرادی را که حداقل دستمزد 7.25 دلاری در روز دریافت می کنند، مورد بررسی قرار داده است و به این نتیجه رسید که برای هر سال صرف کردن زمان در ترافیک، می توان سالیانه حدود 1068 دلار درآمد کسب کرد که در ترافیک از دست رفته است.
همانطور که انتظار می رفت، ایالات متحده آمریکا طولانی ترین رفت و آمدها را در نزدیکی شهرهای اصلی خود دارد و در بسیاری موارد افراد ساکن شهرهای بزرگ ایالات نیویورک به طور میانگین سالیانه حدود 11.9 روز از عمر خود را در ترافیک از دست می دهند و ساکنان شهرهای بزرگ ایالت مریلند به طور میانگین حدود 11.8 روز از عمر خود را به طور سالیانه در ترافیک صرف می کنند و این میزان برای ایالت نیوجرسی به 11.4 روز خواهد رسید.
فرض بر این است که یک نفر حداقل دستمزد را در ایالت های ذکر شده آمریکا دریافت کند. این موضوع بدان معنا خواهد بود که افراد ساکن نیویورک به طور سالیانه فرصت بدست آوردن درآمد 2073 دلاری را از دست می دهند و افراد ساکن در ایالت مریلند وقت خود را برای درآمد 2054 دلاری در سال از دست می دهند. ساکنان ایالت نیوجرسی نیز با تلف کردن وقت خود در ترافیک، فرصت بدست آوردن درآمد 1979 دلاری طی یکسال را از دست خواهند داد.

اتلاف وقت

علاوه بر این، فرصت از دست رفته برای دیگر ایالات های آمریکا که دارای کمترین زمان تلف شده در ترافیک هستند نیز محاسبه شده است. به عنوان مثال مردمان ایالت داکوتای جنوبی به طور میانگین حدود 6.1 روز کاری خود را در ترافیک از دست می دهند و منجر به از دست رفتن درآمد 1068 دلاری می شود. بعد از آن مردمان داکوتای شمالی هستند که اتلاف وقت آنان در ترافیک به 6.2 روز و درآمد از دست رفته آنان به 1074 دلار می رسد. در ادامه هم می رسیم به ایالت مونتانا که در کنار 6.4 روز زمان از دست رفته، هزینه 1118 دلاری برآورد شده است.
توسعه پرشتاب و نامتوازن شهرهای بزرگ در ایران نیز با واردات و مونتاژ خودرو همراه شد و این تحول ها برای شهری مانند تهران ترافیک با حجم بالا را به همراه داشت. اکنون مساله ترافیک در پایتخت به معضلی چند وجهی تبدیل شده است که آثاری همچون ایجاد اختلال های روانی، اتلاف وقت افزایش مصرف سوخت،‌ آلودگی های محیطی و افزایش تصادف ها را به دنبال دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Khat Khati
    Khat Khati | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    این مقاله قبلا در دیجیاتو منتشر شده

    • Khat Khati
      Khat Khati | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

      عنوان مقاله این بود: هزینه پنهان ترافیک در شهر های بزرگ جهان چقدر است

مطالب پیشنهادی