ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راکت امگا
علمی

آزمایش موفق راکت جدید نورثروپ گرومن با انفجار همراه شد [تماشا کنید]

اولین آزمایش راکت OmegA نورثروپ گرومن که ساعاتی قبل انجام شد ظاهراً با وجود موفق بودن با انفجار بخشی از آن همراه بوده است. اُمگا نسل بعدی راکت های نورثروپ گرومن به حساب می آید و ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

اولین آزمایش راکت OmegA نورثروپ گرومن که ساعاتی قبل انجام شد ظاهراً با وجود موفق بودن با انفجار بخشی از آن همراه بوده است.

اُمگا نسل بعدی راکت های نورثروپ گرومن به حساب می آید و پیشینه آن را باید در همان بوستر راکتی جستجو کرد که برای کمک به پرتاب شاتل فضایی استفاده می شد. این شرکت قصد دارد راکتی برای ارسال محموله های دولت ایالات متحده به فضا را توسعه دهد.

آزمایش اخیر در پرومونتوری ایالات یوتا و به صورت زمینی انجام شد. به عبارتی در این حالت مرحله اول راکت به صورت افقی و محکم روی زمین بسته شده بود. هدف از آزمایش اطمینان از کارکرد تمامی سیستم های راکت بود. فرایند سوخت به مدت 122 ثانیه ادامه یافت و گازهای خارج شده از موتور به صحرای یوتا هدایت شد اما تنها کمی قبل از قطع فرایند اشتعال، دهانه موتور اُمگا (همان بخش مخروطی که گاز و آتش از آن خارج می شود) به بیرون پرتاب شد و به نظر می رسید که انفجاری رخ داده است.

با این حال به گفته «کیت رومینگر»، معاون سیستم پرتاب امگا، با وجود مشاهدات اشاره شده در پایان، آزمایش موفقیت آمیز بوده. علاوه بر این گفته شده که در انتهای آزمایش و زمانی که موتور خاموش شده بخش مخروط خروجی مورد بررسی قرار گرفته و احتمالاً در بخشی از این قطعه اتفاق عجیبی افتاده که باید بیشتر آن را بررسی کرد. رومینگر همچنین اشاره کرده که ناهنجاری هایی از این قبلی از دلایلی است که شرکت ها راکت ها را پیش از پرتاب آزمایش می کنند.

نورثروپ گرومن بودجه 791.6 میلیون دلاری را برای توسعه بیشتر اومگا از نیروی هوایی ایالات متحده دریافت کرده. انتظار می رود در آینده این راکت برای ارسال محموله های مرتبط با امنیت ملی کاربرد داشته باشد. به زودی نیروی هوایی دو شرکت را برای پرتاب ماهواره های نظامی بین سال های 2022 تا 2026 انتخاب خواهد کرد و نورثروپ گرومن یکی از 4 شرکتی است که در این مناقصه شرکت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • DARYUSH1379
    DARYUSH1379 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

    چقدر بیکارن این همه هزینه کردن واسه ی راکت که محموله هاشون رو ببره فضا خوب بیان از جمهوری اسلام ماهواره بر سیمرغ بگیرن که حتی توانایی حمل محموله تا 200کیلو هم داره ??تازه ی قابلیت جدیدم داره به اسم ماله کشی این طوری کار میکنه که بعد از برتاب نا موفق هیچکس نمیفهمه

مطالب پیشنهادی