ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه تجاری 5G
تکنولوژی

شبکه 5G در انگلستان راه اندازی شد

روز گذشته شبکه تجاری 5G رسما توسط اپراتور بریتانیایی EE در انگلستان راه اندازی شد. به این ترتیب یکی از بزرگ ترین اقتصادهای دنیا که جزو آخرین کشورهای راه اندازی کننده 4G در اروپا به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

روز گذشته شبکه تجاری 5G رسما توسط اپراتور بریتانیایی EE در انگلستان راه اندازی شد.

به این ترتیب یکی از بزرگ ترین اقتصادهای دنیا که جزو آخرین کشورهای راه اندازی کننده 4G در اروپا به شمار می رفت، حالا جلوتر از بسیاری کشورهای اروپایی قرار گرفته است. جالب آنکه تا به امروز تنها شمار محدودی از کشورهای کوچک اروپایی از جمله سوئیس، موناکو، جرسی و سن مارینو به 5G مجهز شده بودند. ودافون نیز اعلام کرده که سرویس 5G خود را از ماه آینده در انگلستان راه اندازی می کند.

شبکه تجاری 5G پیشتر در کشورهای کره جنوبی و آمریکا راه اندازی شده است و حالا انگلستان به سومین کشور بزرگی بدل شده که آن را در اختیار شهروندانش قرار می دهد.

بررسی عملکرد 5G روی گلکسی اس ۱۰ پلاس در آمریکا

همانطور که قبلا در خبرها خوانده اید راه اندازی 5G در اروپا زیر سایه مناقشاتی قرار داشته که پیرامون هواوی (بزرگ ترین تامین کننده تجهیزات مخابراتی در دنیا) به وجود آمده بود. EE در کنار تمامی شبکه های ارتباطی انگلستان به استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های رادیویی خود ادامه داد هرچند که در ادامه به خاطر محدودیت های اعمال شده از جانب آمریکا، به همراه ودافون ارائه گوشی های 5G این شرکت به مشتریان خود را متوقف کرد.

بن وود از تحلیلگران یک موسسه تحقیقاتی CCS Insight در این باره می گوید:

بسیاری صاحب نظرات باور دارند که اروپا در زمینه 5G دیر عمل کرده و در برخی حوزه ها این نظر حقیقت دارد اما باید بدانیم که راه اندازی این سرویس در منطقه از جمله کاری که EE دیروز انجام داد زودتر از کشورهایی نظیر چین و ژاپن اتفاق می افتد و اختلاف زمانی چندانی هم با کره جنوبی ندارد. از حالا به بعد 5G با تمام سرعت در تمامی شهرها راه اندازی می شود.

شبکه تجاری 5G

شبکه 5G فعلا در شش شهر بزرگ انگلستان راه اندازی شده و طبق برنامه ریزی های جدید هر ماه صد سایت تازه به محدوده های پشتیبانی کننده از آن در خاک این کشور اضافه می شوند و در نهایت پیشرفته ترین نسخه از 5G با پایین ترین تاخیر سیگنال و بالاترین ثبات در سال ۲۰۲۳ از راه می رسد (گزارش جدید OpenSignal از وضعیت 4G در کشورهای مختلف دنیا).

تا به امروز ۴۵۰ نفر از مشترکان EE از تمایل خود برای به روز رسانی موبایلشان به نسخه 5G خبر دادند و ۱۵۰۰ دستگاه گوشی 5G هم به اقصی نقاط این کشور ارسال شده است. گفته می شود که صد مشتری EE نیز صبح دیروز در خیابان سنت پالز لندن صف کشیدند تا نسخه 5G از گوشی وان پلاس را خریداری نمایند. تست های اولیه با این گوشی نیز سرعت ۱۲۷ مگابیت بر ثانیه در شبکه 5G را در قیاس با ۱۶.۳ مگابیت بر ثانیه در شبکه 4G نشان می داد.

EE اعلام کرده که بابت بسته 5G خود ماهانه ۵ پوند از مشترکانش دریافت می کند اما برای منصفانه کردن این قیمت اشتراک رایگان سرویسهایی چون نتفلیکس را هم در اختیار آنها قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

    ایران هم گفتتند در آینده نزدیک ? من ماندم چطوری آخه روشون میشه این چیزا رو میگن هنوز تو آنتن دهی باقی نقاط کشور اونم 3G ماندن بعد رفتن سمت 5G

  • erfan_ghesmat
    erfan_ghesmat | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

    بسیار عالی و درجه یک

  • enrix
    enrix | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

    هییییییییییییییییییییی

مطالب پیشنهادی