ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید بعضی از گوشی های هواوی در فاکسکان متوقف شد

خبرگزاری های چین از تعطیل شدن خط تولید گوشی های هواوی به خاطر کاهش سفارشات خبر می دهند. این موضوع می تواند رؤیای هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ ترین تولید کننده موبایل جهان تا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

خبرگزاری های چین از تعطیل شدن خط تولید گوشی های هواوی به خاطر کاهش سفارشات خبر می دهند. این موضوع می تواند رؤیای هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ ترین تولید کننده موبایل جهان تا سال 2020 میلادی را نقش بر آب کند.

منبع آگاهی که نخواسته نامش فاش شود، می گوید فاکسکان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات الکترونیکی برای برندهایی مثل اپل و شیائومی، طی روزهای اخیر چند خط تولید گوشی های هواوی را متوقف کرده است. ظاهراً این تصمیم به کاهش سفارشات از سوی هواوی مربوط می شود و ارتباطی به خود فاکسکان ندارد.

تحریم های آمریکا، هواوی را به ارزیابی مجدد اهدافش در بازار گوشی های هوشمند وادار کرده است. «ژائو مینگ» مدیر آنر که یکی از برندهای هواوی محسوب می شود، دیشب در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد هواوی با دقت وضعیت بازار را بررسی می کند تا اهداف جدیدی را تعیین نماید. او می گوید «با توجه به وضعیت جدید، خیلی زود است که بگوییم به اهدافمان می رسیم یا خیر».

چندی قبل «ریچارد یو» سرپرست بخش موبایل هواوی مدعی شده بود این شرکت تا سال 2020 به بزرگ ترین برند گوشی هوشمند دنیا بدل شده و سامسونگ را کنار بزند. می دانید که هواوی طی یکی دو سال اخیر بارها از اپل پیشی گرفته و عملاً دومین تولید کننده موبایل دنیا محسوب می شود.

هواوی دومین تولید کننده موبایل دنیا محسوب می شود

پس از امضای فرمان اجرایی از سوی ترامپ، آمریکا هواوی را به فهرست سیاه اضافه کرد و شرکت ها را از فروش تجهیزات یا ارائه خدمات به غول تکنولوژی چین منع نمود. در ادامه، شرکت های بزرگی مثل گوگل، اینتل، کوالکام، برودکام و ARM ارتباط خودشان را با هواوی قطع کردند. بدین ترتیب گوشی های آینده هواوی از سیستم عامل اندروید یا معماری پردازنده های ARM محروم شدند.

تعطیل شدن خط تولید گوشی های هواوی (و احتمالاً آنر) در شرکت فاکسکان می تواند خبر خوبی برای اپل باشد، چون آنها می توانند دوباره به جایگاه دوم بازار موبایل جهان برگردند. هرچند همیشه احتمال مقابله به مثل دولت چین و تحریم آیفون و دیگر محصولات اپل هم وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

    خب خب. اون تحلیل گرهای نابغه کجا هستند الان که میگفتن هواوی طوریش نمیشه ? ? ?
    یکی از بدبختی های مملکت ما وجود اینطور تحلیل گرهاست که مسایل سیاسی و اقتصادی رو با کل کل فوتبال اشتباه گرفتند.

مطالب پیشنهادی