ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به فهرست برترین موتورهای سال؛ فراری بار دیگر در اوج

هرساله گروهی از خبرنگاران و کارشناسان مطرح صنعت خودروسازی به رای گیری برای تعیین بهترین قوای محرکه در کلاس های مختلف می پردازند. در رقابت سال 2018 شرکت فراری توانست قوای محرکه تمام الکتریکی و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

هرساله گروهی از خبرنگاران و کارشناسان مطرح صنعت خودروسازی به رای گیری برای تعیین بهترین قوای محرکه در کلاس های مختلف می پردازند. در رقابت سال 2018 شرکت فراری توانست قوای محرکه تمام الکتریکی و جدید شرکت جگوار و همینطور موتور قدرتمند V-8 مرسدس AMG را شکست دهد.

این 4 امین سال پیاپی است که فراری توانسته با موتور V-8 خود این عنوان را کسب کند که در نوع خود بی سابقه است. پیش از این فورد توانسته بود 3 بار پیاپی با موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ شده موسوم به اکو بوست خود این عنوان را کسب کند.

فراری

برخلاف سال های گذشته که موتورها در دسته با حجم بندی مشخص انتخاب می شدند، امسال بهترین موتورها در حوزه قدرتی و میزان نیروی تولیدی توسط خبرنگاران و کارشناسان انتخاب شده اند.

موتور 3.9 لیتری V-8 دو توربوشارژر فراری که اولین بار در مدل 488 GTB معرفی و پس از آن در نسخه قدرتمندتر و ویژه فراری یعنی Pista نیز استفاده شد با کسب 425 امتیاز بالاتر از موتور تمام الکتریکی جگوار I-Pace با کسب 328 امتیاز و موتور 4 لیتری V-8 دو توربو مرسدس AMG با کسب امتیاز 280 قرار گرفت.

این رقابت از سال 1999 میلادی هر ساله به معرفی بهترین موتورهای سال می پردازد و سخنگوی این رقابت با اعلام این که عملکرد فراری در 4 سال گذشته شگفت انگیز بوده، آن را برگی از تاریخ صنعت خودروسازی قلمداد کرده است که شاید هرگز  تکرار نشود.

شرکت فراری قرار است به زودی از قوای محرکه هیبریدی جدیدی خود پرده برداری کند که حداکثر قدرت آن به رقم شگفت انگیز 1000 اسب بخار می رسد. در واقع موتور فعلی V-8 فراری با دو موتور الکتریکی استفاده شده در محور جلو که در حدود 200 اسب بخار قدرت دارند ترکیب خواهد شد. البته طبق خبرها یک موتور الکتریکی سوم نیز در جعبه دنده استفاده می شود. با سخت تر شدن قوانین زیست محیطی شرکت های همچون فراری چاره جز استفاده سیستم های هیبریدی در سالیان آینده نخواهند داشت و مدل جدید و تاریخی دینو نیز احتمالا از همین قوای محرکه هیبریدی اما به همراه موتور V-6 بهره می برد که با قیمت پایین تری توسط فراری عرضه خواهد شد.

در ادامه می توانید لیست کامل برندگان در دسته بندی های مختلف را مشاهده کنید.

دسته بندی برنده
بهترین موتور سال فراری 3.9 لیتری V8 دو توربو
زیر 150 اسب بخار فورد 1 لیتری 3 سیلندر توربو
150 تا 250 اسب بخار آئودی 2 لیتری 4 سیلندر توربو
250 تا 350 اسب بخار پورشه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو
350 تا 450 اسب بخار جگوار لندرور تمام الکتریکی
450 تا 550 اسب بخار مرسدس 4 لیتری V8 دو توربو
550 تا 650 اسب بخار فراری 3.9 لیتری V8 دو توربو(پورتیفینو،GTC4 LUSSO)
بیش از 650 اسب بخار فراری 3.9 لیتری V8 دو توربو(488 GTB)
موتور جدید سال جگوار لندرور تمام الکتریکی
موتور هیبریدی سال بی ام و 1.5 لیتری 3 سیلندر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohamad Mohebian
    Mohamad Mohebian | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

    بنظرم جای موتور پراید با این مصرف بنزین واقعا خالیه

مطالب پیشنهادی