ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 11
تکنولوژی

نگاهی نزدیک به قاب‌های آیفون 11 مشخصات جدیدی از این گوشی آشکار می‌کند

نسل جدید گوشی‌های اپل با نام‌های احتمالی آیفون 11، آیفون 11 مکس و آیفون 11 آر در راه هستند و بر اساس گزارش‌ها چینش دوربین اصلی این نسل قرار است با آیفون‌های قبلی متفاوت باشد. ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

نسل جدید گوشی‌های اپل با نام‌های احتمالی آیفون 11، آیفون 11 مکس و آیفون 11 آر در راه هستند و بر اساس گزارش‌ها چینش دوربین اصلی این نسل قرار است با آیفون‌های قبلی متفاوت باشد. بنابراین گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره نحوه جایگیری و طراحی حسگرها با توجه به سخت‌افزار سری آیفون 11 انجام شده است.

حالا نمونه‌های اولیه‌ای از قاب‌های این گوشی‌ها که توسط سازندگان در شنزن چین تولید شده، به دست نویسنده وبسایت 9to5mac رسیده و او بررسی نزدیکی از این محصولات انجام داده است.

آیفون 11

از روی طراحی قاب‌ها اینطور به نظر می‌رسد که هر سه اسمارت‌فون 2019 اپل از جایگیری مربعی دوربین در قسمت بالای سمت چپ خود استفاده خواهند کرد. البته این در صورتی درست است که طراحی قاب‌های مذکور را بر اساس مدل واقعی و نهایی آیفون‌ها بدانیم.

گزارش‌ها بیان می‌کنند که آیفون 11 و آیفون 11 مکس قرار است از یک آرایه سه‌تایی دوربین جدید در این قسمت مربعی استفاده کنند و ماژول فلش هم در همین قسمت قرار بگیرد. مدل مقرون به صرفه و ارزان‌تر یعنی آیفون 11 آر با پیشرفتی نسبت به نسل قبلی خود، به جای یک دوربین به یک آرایه دوتایی از حسگرها مجهز شده است.

آیفون 11

اینطور به نظر می‌رسد که اپل سومین حسگر را برای این در آیفون 11 و 11 مکس به کار برده که بتواند یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی به آیفون نسل جدید اضافه کند، یعنی مشابه همان سنسوری که در اسمارت‌فون پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 10 دیده‌ایم. گزارش‌ها همچنین بیان می‌کنند که در لنزهای جدید از یک پوشش سیاه مخصوص استفاده شده تا برآمدگی دوربین زیباتر به نظر برسد.

نکته قابل توجه دیگر این است که از روی این کیس‌ها می‌توان چینش سوییچ قطع صدا، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه جانبی را نیز متوجه شد. اگر قاب‌ها بر اساس مدل‌های واقعی طراحی شده باشند، دکمه‌ها و سوییچ قطع صدای آیفون 11 مکس جایگیری متفاوتی نسبت به آیفون XS مکس خواهند داشت و کمی پایین‌تر از آن قرار خواهند گرفت. با این حال چنین تغییری در 11 آر اعمال نشده و با قرار دادن XR در قاب آن، دکمه‌ها کاملا در جای مخصوص قرار می‌گیرند.

آیفون 11

با رندرهایی که تا به حال انجام شده به نظر می‌توان گفت که سوییچ قطع صدای آیفون 11 طراحی جدید و متفاوتی خواهد داشت. بنابراین این موضوع می‌تواند جابجایی کوچک دکمه‌ها را توجیه کند. شاید هم طراحان اپل اینطور فکر کرده‌اند که برای دستگاهی با این ابعاد، پایین‌تر آوردن دکمه‌ها منجر به دستیابی راحت‌تر به آن‌ها خواهد شد.

آیفون 11

البته همه این موارد ممکن است با آنچه در اسمارت‌فون‌های نسل جدید اپل می‌بینیم متفاوت باشد، اما نباید از این موضوع گذشت که سازندگان قاب و کیس‌های اپل همیشه انگیزه زیادی برای عرضه زودتر و البته نزدیک به واقعیت محصولات و لوازم جانبی برای این اسمارت‌فون‌ها داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی