ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاربرد هدست های واریو XR-1 در طراحی محصولات ولوو [تماشا کنید]

خودروساز سوئدی ولوو و شرکت فنلاندی واریو (Varjo) که در زمینه تولید هدست های واقعیت افزوده رده بالا فعالیت می کند، اخیرا با همکاری هم ایده جدیدی را برای تلفیق دنیای واقعی و مجازی شکل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

خودروساز سوئدی ولوو و شرکت فنلاندی واریو (Varjo) که در زمینه تولید هدست های واقعیت افزوده رده بالا فعالیت می کند، اخیرا با همکاری هم ایده جدیدی را برای تلفیق دنیای واقعی و مجازی شکل داده و اولین واقعیت ترکیبی را وارد مراحل توسعه خودروها کرده اند.

در ایده نوین ولوو و واریو این امکان وجود دارد که حین طراحی، تست یا رانندگی از یک هدست پیشرفته واقعیت افزوده استفاده کرد. این هدست XR-1 نام داشته و جزو آخرین دستاوردهای شرکت واریو محسوب می شود.

34ea2bd8-volvo-mixed-reality-application-development-2

وقتی مهندسین یا رانندگان هدست واریو XR-1 را روی سر قرار می دهند، المان های مجازی بیشتری را در برابر خود می بینند. جالب اینکه این المان ها با سنسورهای خودرو نیز یکپارچه می شوند.

واریو XR-1 از طریق دوربین های دوگانه 12 مگاپیکسلی تصویر دنیای واقعی را با جزئیاتی بالا در هدست نمایش می دهد. این هدست به تکنولوژی ردیابی بسیار دقیق چشم تجهیز شده، به همین جهت نحوه استفاده رانندگان از امکانات تازه و نقش این امکانات در عدم تمرکز به راحتی قابل ارزیابی است.

e3305a03-volvo-mixed-reality-application-development-5-768x360

هنریک گرین (Henrik Green) مدیر دپارتمان تکنولوژی ولوو بکارگیری چنین هدست پیشرفته و ترکیب دنیای واقعی و مجازی را زمینه ساز ارزیابی و ظهور طراحی ها و تکنولوژی هایی می داند که فعلا فقط روی کاغذ ممکن هستند. وی در این باره گفته:

به جای روش های رایج ارزیابی محصولات و ایده های جدید که معمولا ایستا هستند، ما می توانیم فورا مفاهیم را روی جاده تست کنیم. این شیوه از طریق شناسایی اولویت ها و رفع موانع قبل از شروع فرایندهای تولید و ساخت، تا حد قابل ملاحظه ای باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

d7fabd9d-volvo-mixed-reality-application-development-4

نیکو ایدن (Niko Eiden) موسس واریو افزوده:

از همان ابتدا هدف ما ساخت محصولی بود که بتواند به طور پیوسته دنیای واقعی را با دنیای مجازی یکپارچه کند. روش های فوق پیشرفته ای که شرکت ولوو از هدست XR-1 استفاده می کند، حکایت از آن دارد چیزهایی که قبلا غیر ممکن پنداشته می شدند، اکنون به لطف تکنولوژی واریو قابل پیاده سازی هستند.

18015194-volvo-mixed-reality-application-development-3

در حال حاضر ولوو از هدست های شرکت فنلاندی در مراکز تحقیقاتی خود در سوئد استفاده می کند. تست ایده های مربوط به بخش طراحی پیش از تولید نمونه های واقعی یکی از کاربردهای این هدست ها است که در بالا نیز اشاره کردیم. سوئدی ها هدست واریو XR-1 و ایده های مرتبط با آن را در نمایشگاه واقعیت افزوده سانتا کلارای کالیفرنیا در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

ناگفته نماند شرکت واریو به غیر از صنعت خودروسازی، در حوزه های دیگر مثل شبیه ساز پرواز و آموزش های پزشکی نیز به دنبال کشف کاربردهایی برای هدست XR-1 است.

در پایان به منظور آشنایی بهتر با نحوه استفاده ولوو از هدست واریو XR-1 دعوت می کنیم ویدیوی ضمیمه شده را تماشا فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esio
    esio | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

    داری میری مزه بخری و با ? آهنگ گوش میدی که یهو میری تو دل ماشین رییس جمهور چون یه تروریست هکت کرده

مطالب پیشنهادی