ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به ویگو؛ سرویس رزرو بلیط هواپیما و یافتن هتل‌های ارزان

تابستان فصل مسافرت‌هاست و تا چشم به هم بزنیم از راه رسیده. اگر در تابستان پیش رو (فارغ از این که شرایط اقتصادی چقدر سخت‌تر شود) قصد سفر دارید، طبیعتا نصب اپلیکیشنی که بتواند ارزان‌ترین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

تابستان فصل مسافرت‌هاست و تا چشم به هم بزنیم از راه رسیده. اگر در تابستان پیش رو (فارغ از این که شرایط اقتصادی چقدر سخت‌تر شود) قصد سفر دارید، طبیعتا نصب اپلیکیشنی که بتواند ارزان‌ترین بلیط‌‌های هواپیما و هتل‌ها برای اقامت را برایتان جستجو کند ایده بدی نیست؛ خصوصا وقتی این اپ از سوی یک شرکت معتبر بین‌المللی توسعه یافته باشد.

«ویگو» که امروز نگاهی به آن خواهیم داشت برای مردم آسیا، اقیانوسیه و اخیرا خاورمیانه نامی آشناست. این شرکت سنگاپوری فعالیت خود را از سال ۹۵ و با مجوز رسمی در ایران آغاز کرده و تا امروز به عنوان یک موتور جستجوی بلیط خدمات مهمی از قبیل رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. رویکرد بین‌المللی ویگو زمینه‌ساز ارائه خدماتی در آن شده که در کمتر سرویس مشابه داخلی به آن‌ها دسترسی داریم و این وجه تمایز بزرگ ویگو به شمار می‌آید. با این حساب بد نیست در ادامه با خدمات اپلیکیشن بیشتر آشنا شویم.

ویگو
نمایی از صفحه خانه و بخش سیر و سیاحت ویگو

ویگو چه از نظر ظاهر و چه از منظر فنی، دقیقا همان چیزی است که یک اپلیکیشن رزرواسیون استاندارد باید باشد. برای دسترسی به خدمات اپ که رزرو بلیط هواپیما و هتل‌هاست، وارد محیطی می‌شوید که آیتم‌های تعاملی «به اندازه» در آن به کار رفته‌اند. فونت‌ به کار رفته زیباست و رنگ‌‌آمیزی محیط و چینش آیتم‌های صفحه به گونه‌ای انجام نگرفته که کاربر را گیج یا دلزده کند.

این مهم‌ترین اصل یک اپلیکیشن جستجو محور است که ویگو با بهره‌گیری از تجارب اپلیکیشن‌های موفق بین‌المللی توانسته به خوبی از پس آن بر بیاید. در بدو ورود به اپ، می‌توانید زبان (انگلیسی/فارسی) را انتخاب کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. حتی می‌توانید زحمت ساخت حساب را هم به خود نداده و این کار را با لاگین از طریق گوگل یا فیسبوک انجام دهید. ویگو برای تمام پلتفرم‌های موجود (دسکتاپ، موبایل و پوشیدنی‌های هوشمند) منتشر شده و از طریق حساب کاربری تمام داده‌ها را بین دیوایس‌های مختلف همگام‌سازی می‌کند.

ویگو
رزرو بلیط هواپیما آسان است و راحت به مقصودتان می رسید

ویگو دو گزینه پیش رویتان قرار می‌دهد: رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل. برای هر دو بخش، فیلترهای جستجو به قدر کافی در نظر گرفته شده تا شما را به بهترین نتایج ممکن برساند. در واقع فیلترهای جستجوی داخلی ویگو آنقدر زیاد و متنوعند که نرسیدن به نتیجه دلخواه کار سختی به حساب می‌آید. بگذارید با یک پرواز برایتان مثال بزنیم.

به فرض در تاریخ هجدهم خرداد قصد دارید که با یک پرواز اقتصادی به آنتالیا سفر کنید. ویگو برای پرواز سه گزینه مجزا پیش پایتان گذاشته: یک طرفه، رفت و برگشت و حتی پرواز چند مسیره. با جستجوی سریع میان پرواز‌ها فهرستی از نتایج جلویتان ردیف می‌شوند که با فیلترهای بسیار خوب و کاربردی می‌توانید گزینه‌های دلخواهتان را در میان آن‌ها جدا کنید.

ویگو
جستجوی پرواز چند مسیره؛ یکی از ویژگی‌های خوب ویگو

تیم طراحی ویگو برای هر پرواز به غیر از سطح کیفی روی مسائل دیگری هم متمرکز بوده‌اند. مثلا این که در رسیدن به مقصد چند بار توقف دارید یا مدت زمان پرواز چقدر است. حتی فیلتر مجزایی هم در نظر گرفته شده تا پروازهای نیمه شب را به شما نشان ندهد که این دقت و ریزبینی در جستجو را در کمتر اپلیکیشن مشابهی می‌بینید و این را باید یکی از مزایای ویگو بدانیم که دقیقا همان چیزی که می‌خواهید را برایتان پیدا می‌کند.

نکته خوب دیگر اینکه برای رزرو هر پرواز چندین شرکت پیش رویتان قرار می‌گیرد تا بتوانید ضمن مقایسه قیمت گزینه‌ای را برگزینید که برایتان بهتر و راحت‌تر است. این رویکرد خوب و دقیق را در رزرواسیون هتل‌ با ویگو هم مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال، برای رزرو هتل از هجدهم تا بیستم خرداد در اصفهان یا آنتالیا، به غیر از گزینه‌های روتینی مثل مرتب‌سازی بر اساس قیمت و تعداد ستاره‌های هتل به فیلترهای کمتر مرسومی مثل بیشترین تخفیف، نزدیک‌ترین به فرودگاه یا بیشترین صرفه‌جویی هم دسترسی پیدا می‌کنید.

این گزینه‌ها با ظرافت خاصی طراحی شده‌اند تا نیاز تمام کاربران از تمام اقشار را پوشش دهند. به عنوان مثال یک فیلتر جستجو در رزرو هتل فقط به اقامتگاه‌هایی اختصاص داده شده که از شما مالیات نمی‌گیرند. این ریز شدن در طراحی فیلتر سبب شده که ویگو در تفکیک نتایج عملکردی عالی را از خود به نمایش بگذارد.

ویگو
برای جستجو و رزرو هتل گزینه های متعددی در اختیار دارید

در ویگو کلیه نتایج به غیر از فهرست روی نقشه هم به نمایش در می‌آیند، و نکته جالب این که به جز پرداخت ریالی گزینه‌های دیگری مثل پرداخت با «بیت‌ کوین» یا کارت‌های اعتباری بین‌المللی را هم دارید که فارغ از این که چقدر برای ما کاربردیست، از رویکرد بین‌المللی اپ نشان دارد.

ویگو
پیشنهادات بخش سیر و سیاحت بر اساس موقعیت شما شخصی‌ سازی می‌ شوند

اما یکی از بخش‌هایی که اخیرا به ویگو اضافه شده سیر و سیاحت نام دارد که در عین کاربردی بودن، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن هم هست. با ورود به این بخش می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری داخل و خارج کشور با خبر شوید و تخمینی از هزینه‌های رفت و برگشت‌تان داشته باشید. مثلا بخش «مقاصد پرطرفدار» به شما می‌گوید که کاربران ویگو سفر به کدام شهرها را ترجیح داده و چطور سفر مقرون به صرفه‌ای داشته‌اند که گشت و گذار در این قسمت می‌تواند اطلاعات خوبی برایتان به همراه داشته باشد.

ویگو تقریبا در تمام زمینه‌ها عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد ولی متأسفانه بخش پشتیبانی آنلاین آن فعلا غیر فعال است. تیم سازنده اپلیکیشن در گفتگو با دیجیاتو علت این مشکل را بسته شدن این سرویس روی ایران توضیح داده و اعلام کرده که به زودی گزینه جایگزین مطرح می‌شود. در هر صورت امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد برطرف شدن این مشکل باشیم چرا که بخش پشتیبانی برای یک اپ رزرواسیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اما اگر از اشکالات کوچک ویگو فاکتور بگیریم، در همه زمینه‌ها عملکرد خوب و قابل قبولی را از آن شاهد هستیم. بزرگترین مزیت ویگو تنوع و تعداد بالای فیلترهای جستجوست که مشابهش را در اپلیکیشن‌های داخلی نمی‌بینید و البته دسترسی به خدمات سرویس از تمام پلتفرم‌ها را هم باید جزو مزایای بزرگ آن قلمداد کنیم. خوشبختانه اپلیکیشن در تمام پلتفرم‌ها عملکرد مناسبی دارد هر چند بهترین تجربه کار با آن را از طریق وبسایت ویگو خواهید داشت.

اگر در تعطیلات پیش رو قصد برنامه‌ریزی برای سفر دارید مطمئنا استفاده از ویگو برایتان خالی از لطف نخواهد بود. برای دانلود اپلیکیشن از این لینک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی