ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

RTX Studio انویدیا
تکنولوژی

لپ‌تاپ‌هایی که تاییدیه انویدیا RTX Studio را دریافت کرده‌اند

بعد از اینکه انویدیا از پردازنده های گرافیکی Quadro RTX 5000 رونمایی کرد، تعدادی از تولید کننده ها از جمله ایسر، ایسوس، ام اس آی، اچ پی و ریزر اعلام کردند از آن در دستگاه های ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

بعد از اینکه انویدیا از پردازنده های گرافیکی Quadro RTX 5000 رونمایی کرد، تعدادی از تولید کننده ها از جمله ایسر، ایسوس، ام اس آی، اچ پی و ریزر اعلام کردند از آن در دستگاه های خود استفاده خواهند کرد. انویدیا اعلام کرده لپ تاپ هایی که از این کارت گرافیک استفاده می کنند عملکردی نزدیک به کامپیوترهای دسکتاپ و تا هفت برابر سریعتر از مک بوک پروی مجهز به 32 گیگابایت رم و کارت گرافیک AMD Pro Vega 20 خواهند داشت.

لپ تاپ های مجهز به کارت گرافیک Quadro RTX 5000 عملکردی در حد کامپیوترهای دسکتاپ خواهند داشت

علاوه بر این قرار است دستگاه هایی که از این کارت گرافیک استفاده نمی کنند اما تحت برند RTX Studio عرضه می شوند از سمت انویدیا درایورهای مخصوص دریافت کنند که فرایندهای تدوین، رندرگیری و ساخت انیمیشن را سریعتر می کند.

در ادامه به معرفی مختصر تمام دستگاه هایی که در آینده تحت این برند عرضه می شوند خواهیم انداخت.

ایسر

RTX Studio انویدیا

ایسر دو لپ تاپ ConceptD 7 و ConceptD 9 را بر مبنای مدل های کنونی اش معرفی کرده. مدل ConceptD 7 از مشخصاتی چون کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 5000 و نسل نهم پردازنده های Core i7 اینتل و صفحه نمایش 15.6 اینچی 4K IPS بهره می برد. هنوز اطلاعات زیادی درباره مدل ConceptD 9 در دسترس نیست اما انتظار می رود از سخت افزاری مشابه مدل ConceptD 7 به همراه صفحه نمایش 17.3 اینچی 4K استفاده کند.

ایسوس

RTX Studio انویدیا

ایسوس سه لپ تاپ استودیو معرفی کرده؛ دو مدل از آن ها با نام های StudioBook S 700G3T و W500 که هردو از کارت گرافیک انویدیا Quadro 5000 RTX استفاده می کنند، علاوه بر ZenBook Pro Duo که همانطور که از اسمش پیداست از دو نمایشگر بهره می برد و در داخل نیز به پردازنده هشت هسته ای Core i9 اینتل و گرافیک انویدیا RTX 2060 مجهز شده.

دل

RTX Studio انویدیا

دل تنها یک لپ تاپ استودیو دارد اما Alienware m15 Creators Edition با تنظیمات مختلفی عرضه خواهد شد و کاربران می توانند بین کارت گرافیک های RTX 2060 و 2080 انویدیا و حداکثر پردازنده نسل نهم Core i9-9980HK اینتل انتخاب کنند. هنوز مشخص نشده کدام مدل از نمایشگرهای قابل سفارش مدل استاندارد در این نسخه ویژه نیز قابل انتخاب خواهند بود.

گیگابایت

RTX Studio انویدیا

مدل های Aero 15 و 17 Aero گیگابایت هردو قابلیت استفاده از کارت گرافیک RTX 2080 انویدیا و پردازنده اینتل Core i9-9980H را دارند. همانطور که از اسم این دستگاه ها پیداست، تنها تفاوتشان تفاوت سایز صفحه نمایششان است. برای پنل آن ها هم امکان انتخاب بین صفحه های 4K یا صفحه FHD با نرخ رفرش بالا وجود دارد. گفته شده Aero 15 از ماه بعد قابل سفارش است در حالی که برای مدل بزرگتر باید تا مرداد صبر کنیم.

اچ پی

RTX Studio انویدیا

لپ تاپ های اچ پی Zbook 15 G6 و Zbook 17 G6 هردو کارت گرافیک جدید انویدیا را دریافت خواهند کرد، همچنین امکان انتخاب بین پردازنده نسل نهم Core یا سری Xeon اینتل هم برایشان وجود خواهد داشت. قابلیت اصلی این لپ تاپ ها امکان تعویض حافظه بدون نیاز به ابزار است. مدل بزرگتر دارای صفحه نمایشی با پوشش تمام دامنه گاموت رنگی DCI-P3 خواهد بود.

RTX Studio انویدیا

علاوه بر این، لپ تاپ اچ پی Omen X 2S دومین لپ تاپ این لیست است که از دو صفحه نمایش بهره می برد. نسخه گیمینگ این دستگاه مدتی قبل رونمایی شد اما مدل استودیو قرار است از نمایشگر 6 اینچی دوم در راستای فعالیت های تولید محتوا استفاده کند. علاوه بر این سری RTX Studio لپ تاپ Omen 15 نیز با طراحی سنتی تر در راه است که آن هم به کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 و صفحه نمایش 4K مجهز خواهد شد.

ام اس آی

RTX Studio انویدیا

این کمپانی بزرگترین رنج محصولات RTX Studio را داراست که شامل مدل های WS65 WS75 و WE75 می شود. مدل های P75 و P65 نیز که اخیرا معرفی شدند عضو این سری محسوب می شوند. به نظر می رسد مدل WS65 پرچمدار سری RTX Studio ام اس آی باشد که علاوه بر مجهز بودن به کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 5000، با قیمت بسیار بالای 3499 دلاری عرضه خواهد شد.

ریزر

RTX Studio انویدیا

ریزر نیز دارای دو مدل لپتاپ سری RTX Studio به نام های Razer Blade 15 Studio Edition و Razer Blade Pro 17 Studio edition است. هردو این دستگاه ها از کارت گرافیک Quadro RTX 5000 پشتیبانی می کنند، اما مدل 15 اینچی حداکثر از پردازنده Core i7 9750H بهره می برد در حالی که مدل 17 اینچی را می توان به Core i9 9880H هم مجهز کرد؛ علاوه بر این امکان سفارش صفحه نمایش 4K با نرخ رفرش 120 هرتزی برای مدل 17 اینچی نیز وجود دارد. این لپ تاپ ها نیز قرار است پاییز عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی