ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقشه و مسیریاب بلد
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به تغییرات تازه نقشه و مسیریاب بلد: نقشه‌های آفلاین و ژئوکدینگ بهتر

کم کم به تعطیلات روزهای گرم سال نزدیک می‌شویم و موعد سفرهای تابستانی. بسیاری از مردم سفرهای جاده‌ای با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند و در چنین سفرهاییست که یک اپلیکیشن نقشه و مسیریاب می‌تواند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

کم کم به تعطیلات روزهای گرم سال نزدیک می‌شویم و موعد سفرهای تابستانی. بسیاری از مردم سفرهای جاده‌ای با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند و در چنین سفرهاییست که یک اپلیکیشن نقشه و مسیریاب می‌تواند بیشترین کارایی خود را به نمایش بگذارد.

بلد در این به‌روزرسانی نقشه‌های 31 استان کشور را به طور آفلاین در اختیارتان قرار داده

حالا که مشغول خواندن این مقاله هستید، خوشبختانه نقشه و مسیریاب‌های بومی به حدی رسیده‌اند که بتوان با خیال راحت برای سفرهای داخلی روی آن‌ها حساب باز کرد و نقشه و مسیریاب بلد [بررسی دیجیاتو] با بیش از یک میلیون نصب فعال در کافه بازار می‌تواند یکی از گزینه‌هایتان باشد.

بلد که حالا پایگاه کاربری مستحکمی برای خود دست و پا کرده‌، بیشتر از قبل به رفع محدودیت‌ها و به‌روزرسانی اپلیکیشن خود می‌اندیشد. در همین راستا چند روزی هست که نسخه جدیدی از این اپلیکیشن نقشه و مسیریاب منتشر شده و بیشترین تغییرات آن پیرامون دو محور اساسی صورت گرفته است: نقشه‌های آفلاین و بهبود ژئوکدینگ و آدرس‌یابی. اما این تغییرات دقیقا چه بوده‌اند و چه تأثیری بر تجربه کاربری این اپلیکیشن گذاشته‌اند؟

نقشه و مسیریاب بلد
نقشه‌های آفلاین را در تنظیمات اپلیکیشن پیدا می‌کنید

این موضوع را در آخرین نسخه اپلیکیشن (2.6.1) بررسی کردیم. تیم بلد در این به‌روزرسانی نقشه‌های 31 استان کشور را به طور آفلاین در اختیارتان قرار داده که می‌توانید هر کدام را به دلخواه دانلود کنید. دسترسی به این نقشه‌ها از تنظیمات اپلیکیشن صورت می‌گیرد و هر کدام حجم متفاوتی دارند که مستقیما به ابعاد هر استان و جزئیاتی که در نقشه‌برداری‌شان به کار رفته بستگی دارد.

با دانلود هر نقشه، مثلا تهران می‌توانید شمایی از تمام جاده‌های اصلی و فرعی و کوچه‌ پس کوچه‌های شهر را بدون نیاز به اینترنت در اختیار داشته باشید که گزینه بسیار مناسبی است. فرض کنید به هر دلیل، در موقعیتی قرار گرفتید که دسترسی به اینترنت ممکن نبود و با این حال به نقشه نیاز داشتید. نقشه و مسیریاب بلد نیاز به این نقشه آفلاین را برایتان برطرف می‌کند تا در نبود اینترنت مقصدتان را گم نکنید.

تیم توسعه‌دهنده ویژگی مسیریابی آفلاین را تقریبا تا سه هفته دیگر به سرویس‌ خود اضافه می‌کند

ارائه نقشه آفلاین خصوصیتی است که گوگل مپس را با آن می‌شناسند. مسیریاب اختصاصی گوگل با تکیه بر همین ویژگی توانسته میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا را از سردرگمی در جاده‌ها نجات بدهد و بسیار خوشحال‌کننده است که حالا چنین خصوصیتی را در نقشه و مسیریاب بلد می‌بینیم. البته در نسخه فعلی اپلیکیشن فقط قادر به مشاهده نقشه‌های آفلاین هستید و و برای مسیریابی آفلاین احتمالا باید منتظر نسخه بعدی اپلیکیشن بمانید.

با پیگیری دیجیاتو، مشخص شد که تیم توسعه‌دهنده، ویژگی مسیریابی آفلاین را تقریبا تا سه هفته دیگر به سرویس‌ خود اضافه می‌کند تا مکمل قابلیت نقشه آفلاین باشد. البته مسیریابی آفلاین در اپلیکیشن تفاوت‌هایی با حالت آنلاین خواهد داشت. در مسیریابی آفلاین ترافیک لحاظ نمی‌شود بنابراین زمان رسیدن به مقصد تقریبی خواهد بود. نکته بعد این که مسیریابی آفلاین هنگام عرضه فقط به صورت داخل استانی کار می‌کند یعنی مسیریابی بین مبدأ و مقصد باید داخل استان باشد.

نقشه و مسیریاب بلد
با ارتقای ژئوکدینگ پیدا کردن آدرس‌ها بسیار آسان می‌شود

اما یکی دیگر از تغییرات اخیر نقشه و مسیریاب بلد ارتقای ژئوکدینگ بوده که نتیجه، رسیدن آسان‌تر به آدرس‌هاست. ژئوکدینگ در تعریف ساده فرآیندی است که طی آن یک آدرس (مثلا نام یک خیابان) به مختصات جغرافیایی تبدیل می‌شود تا بتوانید محل دقیق آن آدرس روی نقشه را مشخص کنید. با ارتقای این سیستم نقشه و مسیریاب بلد در یافتن آدرس‌ها و مسیریابی به سوی آن‌ها می‌تواند عملکرد بسیار بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

«زویا نیکنام» مدیر روابط عمومی نقشه و مسیریاب بلد در گفتگو با دیجیاتو، درباره تغییرات ژئوکدینگ بلد می‌گوید:

«تا پیش از بهبود ژئوکدینگ، کاربر نمی‌توانست نتیجه مورد نظرش اگر به صورت آدرس پستی بوده را روی نقشه پیدا کند. اما حالا می‌تواند با دادن آدرس پستی به شکل شهر-خیابان-کوچه یا شهر-خیابان-POI (نقاط دیدنی یا کسب و کارهای روی نقشه) این کار را انجام دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید آدرس مورد نظرتان را به شکل میرداماد خیابان سنجابی کوچه دوم یا سعادت آباد میدان فرهنگ کوچه پیوند دوم جستجو کنید.»

یکی دیگر از تغییرات اخیر نقشه و مسیریاب بلد ارتقای ژئوکدینگ بوده است

نقشه و مسیریاب بلد از زمان شروع به کار تا امروز مسیر پر فراز و نشیبی طی کرده تا بتواند یارای رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشد و رویکردی که اخیرا در پیش گرفته، بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد. اما پیشرفت اپلیکیشن تنها در یک صورت اتفاق می‌افتد و آن هم استفاده شما کاربران و دادن بازخوردهای کافی به توسعه‌دهندگان است.

شما در مورد نقشه و مسیریاب بلد چه نظری دارید؟ آیا تا حالا برای مسیریابی از آن استفاده کرده‌اید و فکر می‌کنید بتوان آن را جایگزین مسیریاب‌های خارجی دانست؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

نقشه و مسیریاب بلد

نقشه و مسیریاب بلد

سازنده: مسیریاب بلد قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 11 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ha Mansouri
    Ha Mansouri | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    من خودم در شهر کوچک آزمایش کرده ام خوب بود در مشهد آزمایش کردم خوب بود در این آزمایش چند نرم افزار مانند دال و نشان با ویز آزمایش کردم که بهترینش همین بلد بود برنامه های ایران دیگه موقع تغییر مسیر مشکل داشنتد ولی ویز و بلد خوب بودن بلد اگر مثل ویز قابلیت همکاری با کار بر داشته باشه دکتر بران نقاط روی نقش بتوان اضافه کنند نقشه دقیق تر خواهد بود

  • peyman57
    peyman57 | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    ممنون ک این برنامه هارو بررسی میکنید ولی خب حداقل ی توک پا از تهران بزنید بیرون ببینید توی سایر شهرستانا چطور کار میکنه. برید اصفهان شیراز مازندران گیلان مشهد. عیار کار اینطور مشخص میشه

  • saeid
    saeid | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    جایی که تونل افتتاح شده رو بهشون گزارش دادم اما هیچ اتفاقی برای اضافه کردن اون به نقشه نیفتاد. در صورتی که این موارد برتری اونها نسبت به گوگل باشه

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

    فقط google maps.خود بازار یکی از برنامه هایی که باتری گوشی میخوره. چه برسه به برنامه هاش

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

    رابط کاربری قوی نداره اینش خیلی بده ، موتونه مود های رانندگی بزاره که تمایز تر بشه

مطالب پیشنهادی