ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین زیر نمایشگر
تکنولوژی

ایده اوپو برای دوربین سلفی زیر نمایشگر [تماشا کنید]

بسیاری از تولید کنندگان گوشی های هوشمند تلاش می کنند به هر طریقی بریدگی نمایشگر میزبان دوربین سلفی را حذف کنند. دوربین بیرون جهنده یا چرخنده (مشابه ایسوس ذنفون 6) یا استفاده از دو نمایشگر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

بسیاری از تولید کنندگان گوشی های هوشمند تلاش می کنند به هر طریقی بریدگی نمایشگر میزبان دوربین سلفی را حذف کنند. دوربین بیرون جهنده یا چرخنده (مشابه ایسوس ذنفون 6) یا استفاده از دو نمایشگر (نوبیا ایکس) از جمله این راهکارها هستند اما اوپو ایده متفاوتی در سر دارد.

راهکار اوپو در واقع مکانیکی نیست و قصد دارد دوربین سلفی را در زیر نمایشگر تعبیه کند. البته این اولین بار نیست که از چنین دوربین هایی می شنویم. پیش از این هم گمانه زنی هایی در مورد عرضه این تکنولوژی از سوی سامسونگ به گوشی می رسید. حالا اوپو در شبکه اجتماعی ویبو چین ویدیویی از دوربین سلفی زیر نمایشگر منتشر کرده است.

این ویدیو که توسط «بریان شِن»، معاون مدیر عامل اوپو منتشر شده نمونه ای اولیه از یک گوشی اوپو را به نمایش می گذارد.

در صورتی که شاهد ارائه راهکار اوپو در گوشی های هوشمند باشیم نگرانی خرابی قطعه های فیزیکی دوربین های جهنده به تاریخ می پیوندد. البته به نظر می رسد نباید به این زودی ها شاهد عرضه گوشی با این دوربین ها باشیم؛ چرا که بر اساس گفته های شن دوربین زیر نمایشگر در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. شن همچنین کیفیت این دوربین ها را با دوربین های معمول مقایسه کرده. به گفته او برای چنین دوربین هایی دستیابی به کیفیت دوربین های معمول مشکل است و مقداری از کیفیت اپتیکی کاهش می یابد.

هنوز مشخص نیست که گوشی های مجهز به دوربین زیر نمایشگر چه زمانی روانه بازار شوند. ویوو، در چین از رقبای اوپو به حساب می آید و البته هر دو این شرکت ها زیر مجموعه شرکت  BBK Electronics هستند. گزارش هایی از تلاش ویوو برای کار روی چنین دوربین هایی ارائه شده و شاید این شرکت زودتر از اوپو، یک گوشی با دوربین زیر نمایشگر را روانه بازارها کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    اینا ک تونستن پایین گوشی زیر صفحه یه دوربین برای اسکن اثر انگشت بذارن.دیگ یکیم بالا بذارن برای سلفی

    • reza_izadi22
      reza_izadi22 | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

      اون دوربین نیست . ینسور آلتراسونیکه با فرستادن موج و مقایسش تشخیص میده اثر انگشتو و از موانع سر راهش هم بدون مشکل عبور میکنه برای دوربین باید مانعی غیر شفاف جلوش نباشه

مطالب پیشنهادی