ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده های گرافیکی AMD
تکنولوژی

پردازنده های گرافیکی AMD به چیپست های اگزینوس سامسونگ می آیند

سامسونگ چند سالیست با پردازنده های اگزینوس گرد و خاک به پا کرده و حالا به نظر می رسد این کمپانی کره ای به دنبال ارتقای هرچه بیشتر چیپست هایش با استفاده از پردازنده های گرافیکی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

سامسونگ چند سالیست با پردازنده های اگزینوس گرد و خاک به پا کرده و حالا به نظر می رسد این کمپانی کره ای به دنبال ارتقای هرچه بیشتر چیپست هایش با استفاده از پردازنده های گرافیکی AMD است. سامسونگ قراردادی چند ساله با این شرکت به امضا رسانده که استفاده از پردازنده های گرافیکی Radeon IP را در چیپست های موبایلش ممکن می کند.

این قرارداد منجر به تفاوت عملکرد گرافیکی چیپست های اگزینوس و رقبا خواهد شد

AMD اعلام کرده سامسونگ از پردازنده های RDNA برای ساخت چیپست های گرافیکی فوق کم مصرف و پربازده استفاده خواهد کرد؛ این همکاری از این جهت برای AMD مهم است که منجر به بازگشتش به دنیای موبایل می شود. این شرکت کسب و کار Imageon خود را سال 2009 به کوالکام فروخت که پیش زمینه پدید آمدن سری گرافیک های آدرنو شد.

کمپانی AMD در بازار کنسول های بازی به واسطه همکاری با مایکروسافت و سونی بسیار موفق عمل کرده، علاوه بر این گفته شده پلی استیشن بعدی سونی هم از پردازنده های گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد. در بازار موبایل اما صرفا قرار است سری Radeon IP را برای استفاده در موبایل بهینه کند و وظیفه تولیدش بر عهده سامسونگ خواهد بود.

پردازنده های گرافیکی AMD

این همکاری به نفع سامسونگ نیز خواهد بود زیرا منجر به متفاوت شدن چیپست های این شرکت با سازنده های دیگر می شود. سامسونگ از ابتدا گرافیک های Mali ساخت ARM را در چیپست هایش استفاده می کرد که با توجه به استفاده مدیاتک و HiSilicon از همین گرافیک، اگزینوس های سامسونگ و رقبا در زمینه گرافیکی تفاوت خاصی نداشتند؛ همه این ها در حالی است که کوالکام با سری Adreno فاصله اش را از رقبا بسیار زیاد کرده.

نکته مثبت دیگر امضا قرارداد با بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند جهان اضافه شدن یک منبع درآمد سرشار برای AMD محسوب می شود. باید صبر کنیم تا ببینیم این شرکت چطور پردازنده های گرافیکی RDNA را برای استفاده در موبایل بهینه می کند و سامسونگ نیز چطور ازشان در چیپست های اگزینوس استفاده خواهد کرد.

با این حال احتمال تجهیز چیپست های سامسونگ به پردازنده های گرافیکی AMD تا سال آینده بسیار کم است و برای تست عملکردشان احتمالا باید تا اواخر سال 2020 یا اوایل 2021 منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی