ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش موبایل های هوشمند
تکنولوژی

افت 3.1 درصدی فروش جهانی اسمارت فون ها؛ چین قربانی اصلی

فروش موبایل های هوشمند در جهان با کاهش مواجعه شده و نه تنها چین از این ماجرا در امان نیست، بلکه شرایط بدتری هم دارد. گزارشی که توسط Canalys منتشر شده نشان می دهد فروش ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵

فروش موبایل های هوشمند در جهان با کاهش مواجعه شده و نه تنها چین از این ماجرا در امان نیست، بلکه شرایط بدتری هم دارد. گزارشی که توسط Canalys منتشر شده نشان می دهد فروش تلفن های هوشمند در این کشور به کمترین میزان از سال 2013 یعنی 396 میلیون واحد رسیده و فروش سه ماهه چهارم به تنهایی از بازه مشابه سال قبل 15 درصد کمتر شده است. این هفتمین سه ماهه پی در پی است که فروش موبایل در این کشور دچار افت می شود در حالی که سال 2017 نیز فروش کلی تلفن ها چهار درصد افت کرده بود.

بالا رفتن میانگین قیمت تلفن های هوشمند از دلایل اصلی این افت به شمار می رود

گزارش یاد شده برای این کاهش فروش دلایل زیادی را نام برده که مهم ترینشان میل کمتر مردم برای به روز رسانی دستگاه هایشان و کمتر شدن قدرت خرید طبقه متوسط جامعه است. البته این بازار آشفته برندگان اندکی هم دارد، کما اینکه هواوی و ویوو به ترتیب رشد فروش 16 و 9 درصدی را تجربه کردند؛ اوپو هم با افت ناچیز دو درصدی از سقوط محسوس در امان مانده.

فروش موبایل های هوشمند

در زمینه سهم بازار نیز هواوی، اوپو و ویوو اختلاف معناداری با رقبا داشتند و به ترتیب 27، 20 و باز هم 20 درصد تلفن های فروخته شده در خاک چین متعلق به این سه برند بود. در جایگاه های بعدی هم شیائومی و اپل به ترتیب 12 و 9 درصد بازار را در اختیار داشتند.

فروش موبایل های هوشمند

اما رکود اینجا تمام نخواهد شد، همانطور که این موسسه پیش بینی کرده افت فروش تلفن ها در بازار چین امسال هم ادامه خواهد داشت و با افت سه درصدی از 396 میلیون به 385 میلیون واحد خواهد رسید. دلیل آن هم بالا رفتن میانگین قیمت موبایل ها در آستانه ورود تلفن های 5G به بازار و رسیدن به 400 دلار است.

با این وجود بازار تلفن های هوشمند سراسر هم افول نیست، کما اینکه گزارشی دیگر نشان می دهد فروش موبایل های هوشمند در هند با رشد ده درصدی از 132 میلیون واحد در سال 2017 به 145.2 میلیون واحد در سال 2018 رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    ما ایرانیا که به خاطر وجود یک سری افراد که عرضه مدیریت ندارن چند مدت دیگه نون هم نداریم بخوریم چه رسد به خرید اسمارت فون جدید.
    اما واقعیت رو هم بخوایم در نظر بگیریم اگه پول هم داشته باشیم خرید گوشی جدید که فرق خاصی با گوشی فعلیمون نداره و صرفا هسته‌های پردازندش بیشتر شده یا مگاپیکسل دوربینش بالا رفته یا نهایتا رمش یکی دو گیگ بیشتر شده مقرون به صرفه نیست.
    چون تاثیر آنچنانی در روند انجام کارهامون ندارند و بیشتر تبلیغاتی هستن.
    این شرکت‌ها هم به جای بیشتر کردن هسته‌ها و بالا بردن مگاپیکسل یه حرکتی بزنن که همیشه نیاز نباشه شارژر بدست دنبال پریز برق باشیم. قطعا این مهمتره و برای همه مفیدتر.

  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    خب طبیعیست
    واقعا چقدر پیشرفت داشتن تلفنهای هوشمند؟
    تقریبا هیچ پیشرفتی نداشتند البته بهینه سازی انجام میشه ولی انقلاب رخ نمیده
    وقتی دوربین یک گوشی کیفیتش پایینه یا متوسطه با نصب نرم افزار مخصوصا گوگل کمرا کیفیت دوربینش رو در حد dalr میکنه پس نتیجه میگیریم دلیل عقلانی و منطقی برای ارتقا وجود نداره

مطالب پیشنهادی