ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن‌ های آی او اس با Catalyst روی مک اجرا می‌ شوند

اپل دقایقی پیش در کنفرانس WWDC اعلام کرد که حالا اپلیکیشن‌های iOS امکان اجرا روی مک او اس را پیدا کرده‌اند. مک او اس «کاتالینا» که پاییز امسال از راه می‌رسد، امکانی در اختیار توسعه‌دهندگان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۴۹

اپل دقایقی پیش در کنفرانس WWDC اعلام کرد که حالا اپلیکیشن‌های iOS امکان اجرا روی مک او اس را پیدا کرده‌اند. مک او اس «کاتالینا» که پاییز امسال از راه می‌رسد، امکانی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که بتوانند اپلیکیشن‌های آی او اس را روی مک اجرا کنند.

برای این منظور اپل از یک نرم‌افزار واسط به نام Project Catalyst استفاده می‌کند. این نرم‌افزار که تا پیش از این با اسم رمز Marzipan شناخته می‌شد، از امروز همراه با مک او اس کاتالینا به شکل نسخه بتا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و احتمالا تابستان امسال شاهد استفاده گسترده از آن خواهیم بود.

اپل به لطف این نرم‌افزار واسط تا کنون اپلیکیشن‌های Voice Memos، Apple News، Stocks و Home را برای مک او اس پورت کرده و حالا قصد دارد که Screen Time و اپلیکیشن‌های جدید گالری عکس، Notes و Reminders را هم به همین شیوه برای سیستم عامل دسکتاپ خود منتشر کند.

بد نیست بدانید که نسخه بعدی مک او اس به طور پیش فرض دارای یک اپلیکیشن بومی توییتر خواهد بود. مضاف بر این نرم‌افزار آیتونز در این نسخه جای خود را به سه اپلیکیشن مجزای Apple Music، Apple TV و Apple Podcasts داده است.

طبیعتا اجرای اپلیکیشن‌های iOS روی مک خبر خوبی برای توسعه‌دهندگان خواهد بود که بتوانند از این طریق محصولات خود را در اختیار جمع گسترده‌تری از کاربران قرار دهند. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که کاربران از این ویژگی چطور استقبال خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farhad shiravani
    farhad shiravani | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    باید ماکروسافت این کارو کنه....

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

      مدت‌هاست که اپلیکیشن‌های یونیورسال در پلتفرم مایکروسافت قرار دارن که همزمان ویندوز موبایل و ویندوز عادی رو پوشش میدن. البته دیگه متاسفانه ویندوز موبایل وجود نداره

مطالب پیشنهادی