ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پگاترون
تکنولوژی

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری پگاترون برای تولید چیپ‌های آیفون در اندونزی

پگاترون، دومین مونتاژ کننده آیفون پس از فاکسکان، به دنبال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در اندونزی برای تولید چیپ های مورد نیاز اپل است. [digipullqoute place="left"]تنش چین و آمریکا پگاترون را به فکر مهاجرت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

پگاترون، دومین مونتاژ کننده آیفون پس از فاکسکان، به دنبال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در اندونزی برای تولید چیپ های مورد نیاز اپل است.

تنش چین و آمریکا پگاترون را به فکر مهاجرت انداخته

کمپانی تایوانی با ارسال نامه ای به دولت اندونزی از پروژه عظیم خود برای تولید چیپ با مشارکت کمپانی PT Sat Nusapersada خبر داده است. هزینه سرسام آور این پروژه با توجه به متغیرهایی که مسکوت مانده‌اند، بین ۶۹۵ میلیون تا یک میلیارد دلار برآورد شده است.

سال گذشته میلادی تحلیلگرانی مثل «Kylie Huang» مدعی شدند که اپل نه تنها تولید آیفون XR را برعهده پگاترون قرار خواهد داد بلکه آنها در فرایند تولید قاب های آیفون نیز مشارکت می دهد.

ظاهرا این بار شعله ور شدن جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث شده پگاترون تغییر مکان کارخانه هایش از چین به اندونزی را در دستور کار قرار دهد. هرچند با توجه به هزینه سنگین این پروژه هرگونه توافق بین پکن و واشنگتن در آینده نزدیک احتمالا آن را منتفی خواهد کرد.آیفون 11

در صورت راه اندازی این کارخانه، قطعات مورد استفاده در مک بوک و آیپد نیز در آن تولید خواهند شد. پگاترون علاوه بر پروژه توسعه کارخانه در اندونزی، در حال ارزیابی نقاط دیگری برای تولید قطعات است که شامل جمهوری چک و مکزیک می شود.

از آنجا که تجهیزات شبکه تولید شده در چین شامل تعرفه وارداتی آمریکا می شوند، پگاترون به دنبال راه اندازی خطوط تولید این دیوایس ها در هند است و این در حالی است که قبلا بخشی از آنها را به اندونزی منتقل کرده بود.

کمپانی های وابسته به پگاترون نظیر واحد تولید آی‌سی Kinsus Interconnect و تولید مدار Fuyang Technology نیز احتمالا واحدهای تولیدی خود را به اندونزی منتقل خواهند.

 

تماشا کنید: انتشار تصویر ماکت و رندرهای آیفون 11

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jalal
    jalal | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    چین دیگه جذابیتش رو برای سرمایه گذاری از دست داده و شرکتهای بزرگ دارن خطوط تولید رو به ویتنام و هند انتقال میدن . سرعت دیوانه وار رشد اقتصادی چین داره متوقف میشه . همون بلایی که سر ژاپن دهه هفتاد اومد . چین تا مدتی اقتصاد دوم جهان باقی می مونه و تنها کشوری که میتونه تهدیدش کنه هند هست . خلاصصه اینکه جایگاه دوم و سوم جهان دست به دست میشه و جایگاه اول همیشه برای آمریکاست

    • Mehran Yazdani
      Mehran Yazdani | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

      رشد سریع اقتصادی چین فقط در همکاری نزدیک با آمریکا امکانپذیره غیر از این باید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنه

    • ruzbeh ruzbehi
      ruzbeh ruzbehi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

      به اینها میگن تحلیلهای آبکی کلی پارامتر این میان دخیل هستند که یک کشور برای سرمایه گذاری جذاب باشه یا نه چین خیلی فاکتورها رو داره که هند و دیگران ندارند مثل راندمان بالای نیروی کار، وجود بستر بسیار صنعتی تر، فساد کمتر ضمن اینکه اگر چین بتونه به چینِ واحد یعنی همراه با تایوان جامع عمل بپوشونه که در دهه های آینده چندان دور از دسترس نیست مثل مدل حکومتداری هنگ کنگ به غول اول اقتصادی و احتمالا پس از مدتی به غول اول سیاسی نیز تبدیل می شود و حرکتهای ترامپ فقط این مساله را کمی عقب می اندازه ولی سوخت و سوز نداره

مطالب پیشنهادی