ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک پرو جدید
تکنولوژی

مک پرو جدید معرفی شد؛ با غول ماژولار اپل آشنا شوید

اپل سال هاست قول معرفی یک مدل کاملا جدید از مک پرو را داده بود. در واقع بیش از یک سال از زمانی که این شرکت گفته بود مک پرو جدید را سال 2019 عرضه ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۸

اپل سال هاست قول معرفی یک مدل کاملا جدید از مک پرو را داده بود. در واقع بیش از یک سال از زمانی که این شرکت گفته بود مک پرو جدید را سال 2019 عرضه می کند گذشته است؛ از اول هم قرار بود مک پرو جدید سال 2018 عرضه شود.

مک پرو جدید اپل دارای یک فریم ساخته شده از استیل ضد زنگ است که هدفش ماژولار بودن و دسترسی آسان به قطعات داخلی است. این موضوع به روز رسانی کامپیوتر جدید اپل را بسیار آسان تر از مدل قبلی خواهد کرد.

مک پرو جدید از 1.5 ترابایت رم پشتیبانی می کند

پردازنده اینتل Xeon مورد استفاده در این کامپیوتر حداکثر 28 هسته پردازشی با قدرت 300 وات و خنک کنندگی پیشرفته خواهد داشت. حداکثر مقدار رم پشتیبانی شده نیز به عدد دیوانه وار یک و نیم ترابایت می رسد. اپل امکان PCI expantion را هم باز گردانده است. در این کامپیوتر چهار اسلات دوگانه عریض، سه اسلات تکی عریض و یک اسلات تکی نیمه عریض وجود دارد که به کارت I/O متصل هستند. در کارت I/O جلوی دستگاه دو پورت تاندربولت سه، دو پورت USB A، یک جک 3.5 میلی متری هدفون و دو پورت اترنت موجود است.

مک پرو جدید

در زمینه گرافیکی هم مک پرو جدید حداکثر از دو کارت گرافیک Radeon Pro Vega II یا Radeon Pro Vega II Duo پشتیبانی می کند؛ حالت دوم به این معناست که در مک پرو جدید می توان تا چهار کارت گرافیک داشت. این کار با استفاده از ماژول MPX میسر خواهد بود که دارای Heat Sink اختصاصی و یک پورت Quad-Wide PCIe است که دو کارت گرافیک در خود جای می دهد. این ماژول یک پورت USB C اضافه نیز در زیر دارد که پهنای باند و قدرت بیشتر را در کنار امکان اتصال یک مانیتور اضافه فراهم می کند.

برای تدوین گران ویدئو اپل از سخت افزاری اختصاصی به نام Afterburner رونمایی کرده. این قطعه مک پرو جدید را قادر به پخش هم زمان سه استریم 8K یا 12 استریم 4K می کند. این کارت می تواند در هر ثانیه شش میلیارد پیکسل را پردازش کند.

در مک پرو جدید امکان استفاده از چهار کارت گرافیک وجود دارد

برق مصرفی مک پرو جدید هم حداکثر 1.4 کیلووات خواهد بود. جلوی این دستگاه و دقیقا پشت ساختار مشبکش سه فن قرار می گیرند که هوا را با نرخ 300 فوت مکعب بر دقیقه از روی اجزای داخلی عبور می دهند. اپل یک دمنده دیگر هم در آن قرار داده اما ادعا کرده دستگاه بی صدا می ماند. علاوه بر این برای کاربرانی که سیستمی قابل جا به جایی می خواهند امکان اضافه کردن چرخ زیر مک پرو جدید وجود دارد.

مک پرو جدید

مک پرو جدید پاییز امسال با حداقل قیمت 5999 دلار عرضه خواهد شد. اما سخت افزار این نسخه به شدت از قوی ترین حالتش ضعیف تر است. مشخصات مدل پایه عبارتند از 32 گیگابایت رم، پردازنده هشت هسته ای Xeon اینتل، کارت گرافیک Radeon Pro 580X و 256 گیگابایت SSD. مک پرو جدید در کنار یک مانیتور 32 اینچی 6K با تکنولوژی XDR معرفی شد که آن نیز به تنهایی 4999 دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    من برام سوال شده چرت گرافیک amd؟؟ مثلا یه rtx2080 تایتان که خیلی قوی تره؟ پردازنده رو از اینتل گذاشته گرافیک amd خیلی عجبیه.کلا همیشه اینتل و انویدیا بهترین ست آپ ها رو داشتن اما میبینیم پلی استیشن و ایکس باکس کاملا از amd استفاده میکنند الانم اپل برا گرافیک از amd تعجب برانگیزه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی