ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ویدیوئی عجیب از کشیده شدن بوئینگ 150 تنی توسط مینی کوپر SE [تماشا کنید]

در سال 2009 مینی با هدف گردآوری اطلاعات و داده های لازم برای توسعه ب ام و i3، یک پروتوتایپ الکتریکی تولید کرد. پس از حدود یک دهه، حالا تجارب به دست آمده از i3 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

در سال 2009 مینی با هدف گردآوری اطلاعات و داده های لازم برای توسعه ب ام و i3، یک پروتوتایپ الکتریکی تولید کرد. پس از حدود یک دهه، حالا تجارب به دست آمده از i3 به مینی منتقل شده و این خودروساز انگلیسی خود را برای عرضه اولین محصول تمام برقی تولید انبوه با نام کوپر SE آماده می کند.

mini cooper se

در طول ماه های گذشت مینی کوپر SE مشغول گذراندن مراحل تست و توسعه بوده؛ حال در مراحل پایانی و به منظور نمایش توانمندی های این خودرو، مهندسین مینی با تهیه یک کلیپ تبلیغاتی جالب نتایج تلاش های خود را به رخ کشیده اند.

در این کلیپ تبلیغاتی که می توانید آن را در انتهای مطلب مشاهده فرمایید، شاهد جابجایی یک فروند هواپیمای باری بوئینگ 777F متعلق به خطوط هوایی لوفت هانزا توسط مینی کوپر SE هستیم. این هواپیما حدود 150 تن وزن دارد، شاید به همین خاطر است که مینی در ابتدای کلیب از کوپر SE با عنوان خودرویی عضلانی یاد کرده است!

mini-cooper-se-towing-ogi

کوپر SE برای نخستین بار در قالب مدل مفهومی الکتریک در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار گرفت. این مفهومی مثل سایر اتومبیل های کانسپت طراحی آینده نگرانه ای داشت، اما در کوپر SE بسیاری از المان ها خفیف تر شده و حالت معمولی تری به خود گرفته اند.

mini-electric-concept-1

در مقایسه با دیگر برادران، مینی کوپر SE از جلو پنجره و رینگ های متفاوت تری برخوردار خواهد بود، همچنین به دلیل فراهم شدن امکان نصب باتری در کف، ارتفاع آن اندکی بیشتر از سایر مدل های مینی است.

انتظار می رود کوپر SE پیشرانه ای مشترک با ب ام و i3S داشته باشد. این پیشرانه 181 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برخلاف i3 در کوپر SE نیروی پیشرانه به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

مینی کوپر SE

چنانچه گمانه زنی ها درباره اشتراکات فنی با ب ام و i3S صحت داشته باشد، وظیفه تامین انرژی مورد نیاز کوپر SE را پک باتری 44.2 کیلووات ساعتی عهده دار خواهد بود. در این صورت بر اساس استاندارد WLTP خودروی سبز انگلیسی ها خواهد توانست با یک بار شارژ تا 170 مایل (معادل 247 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد.

گفتنی است نسخه نهایی مینی کوپر SE در جولای (تیر ماه) رونمایی شده و تا پایان سال در انگلستان وارد فاز تولید خواهد شد. پیش بینی می شود این خودرو بدون احتساب مشوق ها قیمتی در حدود 30 هزار دلار یا کمی بیشتر داشته باشد. یکی از اصلی ترین رقبای کوپر SE نسخه تمام الکتریکی فیات 500 است که سال آینده نسل دوم آن از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    ?????

مطالب پیشنهادی