ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیتونز

خداحافظی با آیتونز بعد از 18 سال؛ سرویس‌های جایگزین در راهند

اپل رسما با سرویس آیتونز در WWDC 2019 خداحافظی و اعلام کرد که قرار نیست این سرویس با تغییر نام به کار خود ادامه دهد. درواقع قرار است سه ماژول متفاوت جای خالی این سرویس ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۰

اپل رسما با سرویس آیتونز در WWDC 2019 خداحافظی و اعلام کرد که قرار نیست این سرویس با تغییر نام به کار خود ادامه دهد. درواقع قرار است سه ماژول متفاوت جای خالی این سرویس را پر کنند: پادکست، TV و موسیقی. این آپدیت قرار است با macOS 10.15 عرضه شود.

با معرفی اپ‌های جدید و مجزا برای موسیقی و تلویزیون در macOS Catalina، اپل بعد از 18 سال با سرویس آیتونز خداحافظی کرد. معقولانه به نظر می‌رسد که اپل به خاطر سرویس استریم ویدیوی جدیدش به نام اپل تی‌وی پلاس هم که شده برای موسیقی و TV اپ های جدیدی توسعه دهد.  طرفداران پادکست هم قرار نیست از این قافله جا بمانند و می‌توانند بدون استفاده از رابط کاربری آیتونز روی مک به برنامه‌های مورد علاقه‌شان گوش دهند.

با این کار اپل می‌خواهد iOS و macOS را به هم نزدیکتر کند چرا که این تغییر پیشتر در iOS انجام شده بود. مثلا سرویس Apple Podcasts برای آیفون و آیپد از چندین سال پیش در دسترس قرار گرفته اما هیچ وقت برای دیوایس‌های macOS درنظر گرفته نشد.

این اپ‌های جدید قرار است در مقایسه با آیتونز منوهای ساده‌تر با طراحی زیباتری داشته باشند. اپل گفته که در سرویس پادکست جدید قرار است از یک الگوریتم یادگیری ماشین استفاده کند که برنامه‌ها را دسته‌بندی می‌کند تا کاربران بتوانند محتوای موردنظرشان را راحت‌تر پیدا کنند. اپ TV هم محتویات اختصاصی اپل را به همراه شبکه‌های معروف تحت پوشش دارد و از 4K HDR و صدای Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • S.E.M
    S.E.M | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    ترجمه جالب نیست
    موسیقی جایگزینشه؟
    اپل موزیک اسم خاص هست و نباید ترجمه بشه و مثل همون پادکست که نوشتید اینم همونطوریه

مطالب پیشنهادی