ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلوده شدن بیش از 440 میلیون گوشی اندرویدی به بدافزار توسط یک شرکت چینی

طبق اخباری که از منابع امنیتی منتشر شده، 238 نرم افزار اندرویدی آلوده به بدافزار BeiTaAd توانسته اند با دور زدن سیستم امنیتی Google Play Protect، بیش از 440 میلیون بار دانلود شده و دستگاه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

طبق اخباری که از منابع امنیتی منتشر شده، 238 نرم افزار اندرویدی آلوده به بدافزار BeiTaAd توانسته اند با دور زدن سیستم امنیتی Google Play Protect، بیش از 440 میلیون بار دانلود شده و دستگاه های بسیاری را در معرض خطر قرار دهند.

بدافزار مورد بحث که در واقع نوعی تبلیغ افزار است، توسط گروهی ناشناس مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به وسعت حمله و تعداد بالای دستگاه های آلوده، توانسته سود هنگفتی را روانه جیب هکرها کند.

یکی از دلایل فراگیر شدن بدافزار BeiTaAd، عدم اطلاع کاربر از حضور این تبلیغ افزار روی دستگاه حداقل تا 24 ساعت (بعضی مواقع تا یک هفته) پس از نصب اپلیکیشن آلوده است که باعث می شود کاربر نتواند به درستی منبع انتشار تبلیغات را تشخیص دهد.

گوشی اندرویدی

پس از آلوده شدن دستگاه، پلاگین BeiTaAd نوعی تبلیغات تحت عنوان «تبلیغ خارج از اپ» نمایش می دهد که همانطور که از اسمش پیداست، تبلیغات آزاردهنده را بیرون از محیط اپلیکیشن و حتی روی صفحه قفل دستگاه و در ساعات مختلف پخش می کند که گاهی این تبلیغات همراه با پخش موزیک و ویدیو هستند و کاربر را کلافه می کنند.

در این بین افراد زیادی از وجود بدافزار مورد بحث روی گوشی های خود خبر داده و اظهار داشته اند که نمایش تبلیغات مختلف در ساعات متفاوت و به صورت مداوم، عملاً دستگاه را بلا استفاده کرده است.

همه بدافزارها توسط یک شرکت چینی منتشر شده بودند

در این بین مؤسسه امنیتی Lookout نیز تصریح کرده که افراد پشت حملات اخیر تلاش بسیاری در جهت مخفی نگه داشتن بدافزار و پشت سر گذاشتن سدهای امنیتی گوگل کرده اند. این مؤسسه همچنین در ادامه اضافه کرده که تمام 238 اپلیکیشن آلوده، توسط شرکت چینی CooTek منتشر شده و به کاربران نسبت به نصب نرم افزارهای شرکت مذکور هشدار داده است.

گفتنی است Lookout اسامی اپلیکیشن های آلوده را به گوگل گزارش کرده و شرکت آمریکایی نیز این نرم افزارها را از فروشگاه خود حذف نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jalal
    jalal | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

    چند کشور مثل چین و روسیه و کره شمالی دنیا رو خراب کردن !

  • عزراییل
    عزراییل | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    چینی ها و روسها به غیر از خرابکاری چیزی بلد نیستن

    • پروفسور قنبری
      پروفسور قنبری | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

      درسته ک چینی ها و روس ها در زمین دیروز هک و بد افزار فعالیت زیادی دارن اما خیلی از پیشرفت های دنیای امروز مدیون چین هستیم. و روس ها هم توی زمینه نرم افزار و رام های کاستوم خیلی خیلی کمک حالمون هستن. و بد و خوب همه جا هست. یه نفر علاقه به خرابکاری داره و از خرابکاری لذت میبره یه نفر هم از کمک رسوندن ب بقیه لذت میبره.

مطالب پیشنهادی