ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن داشبورد
نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن داشبورد از مک او اس کاتالینا حذف شد

مک او اس کاتالینا که در جریان کنفرانس WWDC 2019 معرفی شد قابلیت های جدید بسیاری دارد اما در این به روز رسانی دست کم یکی از ویژگی های نمادین مک حذف شده است. آنطور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۶

مک او اس کاتالینا که در جریان کنفرانس WWDC 2019 معرفی شد قابلیت های جدید بسیاری دارد اما در این به روز رسانی دست کم یکی از ویژگی های نمادین مک حذف شده است.

آنطور که به نظر می رسد اپل در آپدیت macOS 10.15 قابلیت محبوب داشبورد را به کلی حذف کرده است و این اتفاق بعد از آن رخ می دهد که اپل در آپدیت سال پیش سیستم عامل دسکتاپی اش به نام موهاوی دسترسی به اپلیکیشن داشبورد را بسیار دشوار کرده بود و حالا در کاتالینا این اپ اصلا وجود خارجی ندارد.

جالب آنکه خبرنگار نشریه Appleosophy حتی تلاش کرده با کمک ترمینال، اپلیکیشن داشبورد را روی این نسخه از macOS فعال نماید اما تلاشش راه به جایی نبرده است. علاوه بر این اگر به نمای لانچپد کاتالینا بروید تا تمامی اپ هایتان را ببنید احتمالا روی آیکون داشبورد صرفا یک علامت سوال را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد اپلیکیشن داشبورد دیگر وجود ندارد.

اپلیکیشن داشبورد

داشبورد به عنوان بخشی از امکانات Mac OS X 10.4 Tiger به سیستم های مک آمد و اپل آن را به عنوان روشی برای دسترسی سریع به اطلاعات اولیه از طریق ویجت هایی نظیر آب و هوا، ساعت، برچسب های یادداشت و مواردی از این دست معرفی کرد.

در macOS 10.10 یوسمیت اپل اپلیکیشن داشبورد را به صورت پیشفرض غیرفعال کرد و سال گذشته با انتشار نسخه موهاوی دسترسی به آن را از هر زمان دیگری برای کاربران سخت تر کرد. در آن نسخه اپلیکیشن داشبورد یا درون میشن کنترل مخفی شده بود یا اینکه باید خودتان آن را به داک اضافه می کردید. البته این احتمال می رود که اپل در زمان تست بتای کاتالینا قابلیتی مشابه به داشبورد را به macOS باز گرداند اما این احتمال بسیار دور از ذهن به نظر می رسد.

بسیاری قابلیت های داشبورد حالا از طریق تب Today در مرکز اعلان مک قابل دسترس هستند. در این قسمت شما می توانید ویجت مربوط به اپلیکیشن های مختلف نظیر ریماندرز، تقویم، آب و هوا، سهام و بسیاری دیگر را اضافه نمایید. این تب همچنین قابلیت پشتیبانی از اپ های شخص ثالث را نیز دارد.

 

اگر از طرفداران پر و پا قرص داشبورد در macOS بوده اید و از شنیدن این خبر ناراحت شده اید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی