ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری گروه کلاهبرداری که 19 میلیون دلار آیفون سرقت کرده بود

یک گروه کلاهبردار نیویورکی که توانسته بود طی هفت سال اخیر با جعل هویت و ارائه آدرس های اشتباه، تعداد زیادی آیفون به ارزش 19 میلیون دلار را به سرقت ببرد، توسط پلیس فدرال دستگیر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

یک گروه کلاهبردار نیویورکی که توانسته بود طی هفت سال اخیر با جعل هویت و ارائه آدرس های اشتباه، تعداد زیادی آیفون به ارزش 19 میلیون دلار را به سرقت ببرد، توسط پلیس فدرال دستگیر شد. در این پرونده 6 نفر متهم شناخته شدند که اتهامات آنها شامل مواردی همچون جعل هویت، همدستی در انجام عمل خلاف قانون و ارسال ایمیل جعلی می شود.

کلاهبرداری به منظور سرقت آیفون با توجه به قیمت های بالای 1000 دلار برای هر دیوایس در ماه های اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده و چندی پیش نیز دو دانشجوی چینی در ایالات متحده با ارائه آیفون های تقلبی به نمایندگی های اپل و سوء استفاده از قوانین گارانتی، تعداد زیادی آیفون به ارزش چند ده هزار دلار دریافت کرده بودند.

کلاهبرداران آیفون‌ها را از دم قسط می‌خریدند

اما گروهی که به تازگی دستگیر شده، فعالیت پیچیده تر و وسیع تری داشته و طی هفت سال اخیر با جعل هویت، ایمیل، آدرس و کارت اعتباری، توانسته تعداد زیادی آیفون به جیب بزند. افراد این گروه با مراجعه به فروشگاه های تلفن همراه، وانمود می کردند که مشترک شرکت مخابراتی طرف قرارداد هستند و می خواهند گوشی قدیمی خود را به یک آیفون جدید ارتقا دهند. این افراد سپس آدرس مقر خود در نیویورک را به فروشگاه ها داده و پس از دریافت آیفون های جدید، آنها را در بازار سیاه می فروختند.

سرقت آیفون

نکته مهم در شیوه کار گروه کلاهبردار، امضای قراداد خرید قسطی بوده که با ارائه مشخصات کارت اعتباری جعلی (متعلق به سایر شهروندان) عملاً از حساب دیگران برای خود آیفون می خریدند و به خاطر نرخ نستاً پایین اقساط، قربانی پس از چند ماه متوجه کسر مبالغ اضافی از حساب بانکی خود می شده است.

حلقه کلاهبرداران نیویورکی در نهایت توسط یکی از کارکنان شیفت شب انبار یکی از فروشگاه ها شناسایی شدند؛ این کارمند انبار با مشاهده تعداد زیاد پکیج های ارسالی به آدرسی غیر از محل یک فروشگاه یا منزل، به سفارش ها مشکوک شد و مراتب را به مقامات بالاتر گزارش کرد.

گفتنی است متهمان ضمن تقاضای دادگاه تجدید نظر و اظهار بی گناهی نسبت به سرقت آیفون ها، در حال حاضر با وثیقه 100 هزار دلاری برای هر نفر آزاد شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی