ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

cb19cbb5-gm-and-michelin-airless-tires-4
خودرو

خداحافظی با پنچری؛ آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز [تماشا کنید]

خودروساز با سابقه و قدیمی جنرال موتورز اعلام کرده این کمپانی با همکاری میشلن تایرهای ضد پنچری بدون هوا – موسوم به UPTIS – را تست می کند. این تست ها اواخر امسال روی ناوگانی که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

خودروساز با سابقه و قدیمی جنرال موتورز اعلام کرده این کمپانی با همکاری میشلن تایرهای ضد پنچری بدون هوا – موسوم به UPTIS – را تست می کند. این تست ها اواخر امسال روی ناوگانی که از خودروهای شورولت بولت تشکیل یافته، اجرا خواهند شد.

هدف از همکاری جنرال موتورز و میشلن ارزیابی قابلیت های تایرهای بدون هوا و کمک به توسعه بیشتر این دسته از تایرها عنوان شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، جنرال موتورز از سال 2024 محصولات خود را با چنین تایرهایی راهی بازار خواهد کرد.

2c38338f-gm-and-michelin-airless-tires-6

تایرهای بدون هوا دارای چند مزیت هستند، از جمله اینکه پنچری برای آنها معنا نداشته و دچار ترکیدگی نمی شوند؛ همچنین به دلیل نداشتن هوا رانندگان دیگر از بابت تنظیم بودن باد تایرها نگرانی نخواهند داشت.

تایرهای بدون هوای میشلن با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری دارند، زیرا با فراگیر شدن این دسته از تایرها، تعداد نمونه هایی که به دلیل ایجاد حفره های بد یا صدمات شدید پیش از پایان عمر خود کنار گذاشته می شوند، تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

1f294076-gm-and-michelin-airless-tires-5

علاوه بر موارد فوق، با توجه به عدم نیاز به لاستیک زاپاس در خودروهای مجهز به تایرهای بدون هوا، از میزان مواد خام مورد نیاز کاسته می شود. نکته دیگر اینکه حذف زاپاس باعث کاهش وزن کلی خودرو شده و مصرف سوخت بهینه و آلایندگی کمتر را در پی خواهد داشت.

036f3af0-gm-and-michelin-airless-tires-1

به گفته استیو کیفر (Steve Kiefer) معاون ارشد زنجیره خرید و تامین کالای جنرال موتورز، این کمپانی نسبت به قابلیت های تایرهای بدون هوا علاقه مند بوده و از همکاری با میشلن در راستای این تکنولوژی بسیار خوشحال است.

af1bfc86-gm-and-michelin-airless-tires-3

ناگفته نماند طبق آمار تخمینی شرکت فرانسوی میشلن هر ساله حدود 20 درصد از تایرها به خاطر حفره های غیرقابل تعمیر و ساییدگی ناهمگون غیر قابل استفاده می شوند. این میزان معادل چیزی در حدود 200 میلیون حلقه لاستیک است که در نوع خود رقم بالایی بوده و هدر رفت منابع زیادی را به دنبال دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

    لاستیک تو پر بخاطر وزن زیادش، توی سرعت های بالا تعادل ماشینو بهم میزنه

    • ErfanMTI
      ErfanMTI | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

      درست گفتی.الان که دقت میکنم توی سرعت های بالا گریز از مرکز لاستیک رو متلاشی میکنه

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

    چرا لاستیک هارو توپر نمیسازن؟
    درسته که وزنش زیاد میشه اما توی ماشین های عادی تفاوت مثلا ۵۰ الی ۱۰۰ کیلو اونقدری به چشم نمیاد ضمن این که به قول متن دیگه نیازی با لاستیک زاپاس هم نیست و میتونه اونجوری از وزن کلی خودرو کم کنه
    همینطور ایده های دیگه ای هم دارم مثل تیوپ های چند تکه
    در حالت عادی تیوپ ها فقط یک تکه هستن و اگه قسمتی سوراخ بشه کل لاستیک میخوابه
    اما فرضا اگه قسمت های زیادی کنار هم قرار بگیرن با سوراخ شدن بخشی از لاستیک همچنان بخش بسیار زیادی از قابلیت های لاستیک باقی میمونه و میتونه تا پایان سفر ادامه حرکت بده

مطالب پیشنهادی