ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پول مجازی فیسبوک احتمالاً همین ماه عرضه می‌شود

بر اساس اخباری که به تازگی توسط منابع آگاه منتشر شده، پول مجازی فیسبوک که مدت هاست شایعاتی درباره آن می شنویم، احتمالاً طی یک ماه آتی توسط شرکت معرفی و عرضه خواهد شد. [digipullqoute ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

بر اساس اخباری که به تازگی توسط منابع آگاه منتشر شده، پول مجازی فیسبوک که مدت هاست شایعاتی درباره آن می شنویم، احتمالاً طی یک ماه آتی توسط شرکت معرفی و عرضه خواهد شد.

فیسبوک از هر شریک تجاری 10 میلیون دلار بابت اعطای امتیاز بهره‌برداری دریافت می‌کند

طبق گزارش ها، شبکه اجتماعی آمریکایی برنامه های جدی و بلندمدتی برای ترویج ارز مجازی خود دارد که شامل ارائه تشویقاتی به تاجران و همچنین برپایی دکه های مخصوص برای مبادله ارز مجازی فیسبوک با سایر ارزهای مجازی و پول های رایج است. کمپانی مذکور همچنین امکان پرداخت حقوق کارکنان دخیل در پروژه با ارز مجازی خود را هم در دست بررسی دارد.

فیسبوک به منظور جلب اعتماد کاربران و مشتریان بالقوه، تصمیم دارد با شرکت های دیگر نیز وارد شراکت شود و با دریافت حق اعطای امتیاز به مبلغ 10 میلیون دلار به ازای هر شریک، این مبالغ را به عنوان پشتوانه ارز خود ذخیره کند تا پول مجازی فیسبوک از پایداری نسبی برخوردار شود و مانند سایر ارزهای مجازی، تغییرات سینوسی ارزش را تجربه نکند.

پول مجازی فیسبوک

لازم به اشاره است که پول مجازی فیسبوک بر خلاف رقبایی همچون بیت کوین با 100 نقطه اتصال (یا کمتر) در سیستم پرداخت، از تمرکز بالاتری برخوردار بوده و البته از فناوری بلاکچین استفاده می کند. در ضمن آن طور که منابع اظهار داشته اند، کمپانی کنترل داد و ستدها را توسط یک مؤسسه مستقل و برای جلب اعتماد بیشتر انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که ارز مجازی اختصاصی فیسبوک با اسم رمز Libra، احتمالاً در زمان عرضه «Stablecoin» یا «سکه پایدار» نام خواهد گرفت و در شبکه های مجازی زیرمجموعه کمپانی شامل اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر نیز قابل استفاده خواهد بود.

گفتنی است بر اساس تحلیل های موجود، پول مجازی فیسبوک با هدف گسترش در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه که پول رایج در آنها بی ثبات است، عرضه می شود و به عنوان یک ارز بدون مرز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی