ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه شبکه 6G است

فناوری مورد انتظار 5G کم کم در حال فراگیر شدن بوده و در بعضی مناطق خاص در اختیار کاربران قرار گرفته است. این تکنولوژی هنوز تا رسیدن به مرحله بلوغ راه زیادی دارد اما کمپانی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

فناوری مورد انتظار 5G کم کم در حال فراگیر شدن بوده و در بعضی مناطق خاص در اختیار کاربران قرار گرفته است. این تکنولوژی هنوز تا رسیدن به مرحله بلوغ راه زیادی دارد اما کمپانی سامسونگ با نگاهی بلندمدت، از همین حالا به فکر توسعه شبکه 6G بوده و بدین منظور، سرمایه گذاری روی پروژه نسل ششم بسترهای مخابراتی را آغاز کرده است.

سامسونگ یک تیم خبره با مرکز پژهش اختصاصی را برای پروژه در نظر گرفته است

بر اساس گزارش های موجود، شرکت کره ای با انتخاب تیمی از محققان خبره از واحد تحقیق و توسعه خود، یک مرکز پژوهشی مخصوص را در اختیارشان قرار داده تا روی توسعه و استانداردسازی شبکه 6G تمرکز کنند. به گفته مقامات سامسونگ، تیم منتخب شامل گروهی از محققان است که در حالت عادی روی استانداردهای فناوری ارتباطات کار می کنند و حالا با گسترش بودجه، نفرات و حوزه کاری، تیم جدید روی نسل ششم شبکه های مخابراتی کار خواهد کرد.

لازم به اشاره است که مرکز پژوهشی مورد بحث، بخشی از مرکز پیشرفته تحقیقات ارتباطی سامسونگ است که به عنوان بازوی پژوهشی اصلی کمپانی کره ای در سئول فعالیت می کند.

شبکه 6G

شاید تصمیم اخیر سامسونگ اندکی عجولانه به نظر برسد؛ اما سرمایه گذاری روی فناوری هایی که چند سال بعد به مرحله رشد می رسند کاری است که بسیاری از رهبران دنیای تکنولوژی به صورت مستمر انجام می دهند.

در ضمن با وجود جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده که منجر به بروز مشکلاتی برای هواوی (به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه زیرساخت های مخابراتی) شده، سامسونگ فرصت را مغتنم شمرده و می تواند حضور خود را در این حوزه تحکیم کند.

گفتنی است در کنار توسعه شبکه 6G، واحد تحقیق و توسعه سامسونگ برنامه های ویژه ای هم برای هوش مصنوعی و فناوری رباتیک دارد که احتمالاً در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از این موضوع مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amirhosein deadshot
    amirhosein deadshot | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

    چه دنیایی ما داریم 5G نیومده دارن الان روی 6G برنامه ریزی می کنن

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

      میخواستم وایسم 5g فراگیر شه گوشی عوض کنم یه سره وایمیسم تتا ۶ بیاد

مطالب پیشنهادی