ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرتاب موفقیت‌آمیز راکت حامل ماهواره توسط چین از روی کشتی [تماشا کنید]

چینی ها موفق شدند برای اولین بار یک راکت فضایی حامل ماهواره را با موفقیت از روی کشتی پرتاب کنند و بدین ترتیب، به سومین کشور با توانایی پرتاب راکت از دریا تبدیل شوند. راکت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

چینی ها موفق شدند برای اولین بار یک راکت فضایی حامل ماهواره را با موفقیت از روی کشتی پرتاب کنند و بدین ترتیب، به سومین کشور با توانایی پرتاب راکت از دریا تبدیل شوند.

راکت Long March 11 چین از یک کشتی در آب های نزدیک ساحل شاندونگ در دریای زرد پرتاب شده و به عنوان نخستین تلاش چینی ها برای ارسال ماهواره از روی آب به فضا (هفتمین پرتاب راکت لانگ مارچ 11)، موفقیت قابل توجهی را رقم زده است.

راکت مورد بحث که نخستین بار در سال 2015 پرتاب شده بود، در مأموریت اخیر حامل 5 ماهواره تجاری و 2 ماهواره تحقیقاتی بود که دو ماهواره بزرگ تر با نام های Bufeng-1A و Bufeng-1B، توسط آکادمی فناوری های فضایی چین و برای نظارت بر بادهای اقیانوسی به منظور پیش بینی وضعیت آب و هوا به مدار فرستاده شده اند.

راکت چینی حامل 7 ماهواره است

سایر ماهواره ها شامل Xiaoxiang-1-04 برای تصویربرداری از سطح زمین، یک ماهواره آزمایشی مخابراتی به نام Tianqi-3، دو ماهواره باند Ka مخابراتی چینی برای اولین بار و ماهواره Jilin-1 چین هستند. لازم به ذکر است که ماهواره مکعبی Xiaoxiang-1-04 می تواند با دقت 5 متر، در هر تصویر 80 کیلومتر مربع مساحت زمین را پوشش دهد. همچنین ماهواره Jilin-1 به عنوان عضوی از یک شبکه ماهواره ای به مدار رفته که تا سال 2020، تعداد آنها به 60 ماهواره خواهد رسید.

پرتاب راکت از دریا

بر اساس اطلاعات موجود، راکت 21 متری چینی ها با قطر 2 متر، وزن برخاستی معادل 58 تن داشته و در لحظه پرتاب از پلتفرم 110 در 80 متری، با نیروی 120 هزار کیلوگرم بر فوت، 350 کیلوگرم محموله را با خود به مدار برده است.

گفتنی است پرتاب راکت از دریا مزایای مختلفی دارد که یکی از آنها، امکان نزدیک شدن به خط استواست که در این حالت، گردش زمین به صورت طبیعی باعث افزایش سرعت راکت شده و در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی