ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اثاثیه رباتیک، راه‌حل ایکیا برای آپارتمان‌های کوچک

کمپانی سوئدی ایکیا تولیدکننده انواع مبلمان و اثاثیه منزل، پروژه جدیدی را آغاز کرده تا زندگی در آپارتمان های کوچک را آسان تر کند. شرکت مورد بحث امروز از شراکت خود با استارتاپ آمریکایی Ori، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

کمپانی سوئدی ایکیا تولیدکننده انواع مبلمان و اثاثیه منزل، پروژه جدیدی را آغاز کرده تا زندگی در آپارتمان های کوچک را آسان تر کند.

شرکت مورد بحث امروز از شراکت خود با استارتاپ آمریکایی Ori، فعال در زمینه طراحی اثاثیه و مبلمان رباتیک، خبر داد و اظهار داشت که این دو در همکاری با یکدیگر تحت پروژه ROGNAN، تا سال 2020 طیف جدیدی از محصولات را در قالب «اثاثیه رباتیک» روانه بازار خواهند کرد.

در نگاه اول عبارت اثاثیه رباتیک ما را به یاد فیلم های علمی-تخیلی می اندازد؛ اما باید یادآور شد که محصولات پروژه روگنان ایکیا در واقع نوعی اثاثیه چرخ دار هستند که با در نظر گرفتن فضای محدود آپارتمان ها در شهرهای شلوغ طراحی شده اند.

محصولات پروژه روگنان ایکیا در واقع نوعی اثاثیه چرخ دار هستند

با توجه به تصاویر و ویدیوهای منتشر شده، ایده ایکیا شامل یک جالباسی بزرگ است که در یک طرف آن کاناپه و در طرف دیگر یک تخت خواب تاشو در نظر گرفته شده. این تخت خواب با فشار دکمه روی کنسول مرکزی جمع می شود و فضای خالی را در اختیار مالک قرار می دهد. در مرحله بعد کاربر می تواند با فشردن دکمه ها، کل اثاثیه را روی ریل به چپ یا راست منتقل کرده و از فضای موجود بیشترین استفاده را بکند.

ایکیا

ایکیا در طرح خود تلاش کرده تمام موارد اصلی مبلمان منزل شامل محل خواب، محل سرگرمی (کاناپه)، محل کار (یک میز کار تاشونده) و فضای لازم برای نگهداری لباس ها را طوری در نظر بگیرد که مجموعه اثاثیه به راحتی در اتاقی به مساحت 10 مترمربع جا شود.

گفتنی است با توجه به رشد مهاجرت ها و افزایش جمعیت روزافزون مناطق شهری (1.5 میلیون نفر در هفته)، ایکیا در همکاری با Ori قصد دارد از فضای محدود و ارزشمند آپارتمان های شهری به طرز بهینه تری استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی