ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جف بزوس این دست‌های رباتیک را عجیب و طبیعی توصیف می‌کند [تماشا کنید]

جف بزوس بنیان گذار آمازون امروز در کنفرانس re:MARS شهر لاس وگاس از یک جفت دست رباتیک استفاده کرد و تجربه کاربری خود را به عجیب و طبیعی توصیف نمود. [digivideo] [/digivideo] بزوس که یکی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

جف بزوس بنیان گذار آمازون امروز در کنفرانس re:MARS شهر لاس وگاس از یک جفت دست رباتیک استفاده کرد و تجربه کاربری خود را به عجیب و طبیعی توصیف نمود.

بزوس که یکی از ثروتمندترین مردان جهان است، طی کنفرانس با ابزاری تحت عنوان «telerobot» کار کرد که به با پوشیدن دستکش های مخصوص، بازوها و دست های رباتیک بزرگی را به حرکت درآورده و حس لمس را از طریق بازخورد همزمان به دست ها منتقل می کند.

دست‌های رباتیک حس لمس را به صورت همزمان منتقل می‌کنند

مدیرعامل آمازون در طول تجربه استفاده از دست های رباتیک، یک لیوان را جا به جا کرد و یک توپ را از دستی به دست دیگر داد. البته زمانی که از او خواسته شد یک مکعب روبیک را حل کند، جف بزوس خندید و گفت: «حتی بدون دست های رباتیک هم نمی توانم این کار را انجام دهم.»

جف بزوس

بزوس که تجربه خود را عجیب و طبیعی بیان کرده، درباره بازخورد لمسی دست ها رباتیک مورد بحث، که به صورت مشترک توسط کمپانی HaptX، شرکت Shadow و همچنین SynTouch ساخته شده اند، اظهار داشته که این فناوری بسیار خوب عمل می کند.

لازم به ذکر است که برای توسعه سیستم telerobot، کمپانی HaptX مسئول تأمین دستکش های مجهز به فناوری بازخورد بوده، Shadow بازوها و دست های رباتیک را ساخته و SynTouch هم سنسورهای لمسی را ارائه کرده است.

کاربرد اصلی دست های رباتیک با حس لمس دقیق، در صنایع مختلفی قابل توجیه بوده که از بین آنها می توان به جراحی در پزشکی، خنثی کردن بمب و عملیات های مهندسی زیر آب در کشتی سازی و خطوط انتقال اشاره نمود.

گفتنی است جف بزوس در طول مراسم همچنین از پذیرش نخستین دانشجوی بورس شده در پروژه «مهندس آینده آمازون» خبر داد که در مجموع قرار است 100 دانشجو با پشتیبانی 10 هزار دلار به ازای هر سال (از چهار سال دوره مهندسی) پذیرفته شوند و به صورت تضمینی به استخدام آمازون دربیایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی