ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پایگاه داده خود با ۱۰ میلیون عکس را از دسترس عموم خارج کرد

مایکروسافت همواره از تلاش خود برای قانونمند کردن تکنولوژی تشخیص چهره گفته است. برد اشمیت رئیس هیئت مدیره این شرکت سال گذشته رسما و مستقیما از کنگره آمریکا درخواست کرد که برای مدیریت این فناوری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

مایکروسافت همواره از تلاش خود برای قانونمند کردن تکنولوژی تشخیص چهره گفته است. برد اشمیت رئیس هیئت مدیره این شرکت سال گذشته رسما و مستقیما از کنگره آمریکا درخواست کرد که برای مدیریت این فناوری گام بردارد. به باور اشمیت تکنولوژی تشخیص چهره شاخه های اجتماعی زیادی دارد و ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد. نگرانی های مایکروسافت از این فناوری به قدری زیاد است که حتی از فروش آن به نیروهای پلیس کالیفرنیا خودداری کرد. حالا این شرکت کالیفرنیایی در سکوت خبری دیتابیس MS Celeb خود را با بیش از ۱۰ میلیون عکس متعلق به صد هزار نفر پاک کرده است.

تصاویر دیتابیس MS Celeb بدون دریافت رضایت از صاحبانشان گردآوری شده بود

دیتابیس MS Celeb که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد از سوی مایکروسافت با عنوان بزرگ ترین پایگاه داده عمومی تشخیص چهره در دنیا توصیف گردید و شرکت های حوزه فناوری و محققان نظامی سراسر دنیا از آن برای آموزش سیستم های تشخیص چهره خود استفاده نمودند. البته رضایت افرادی که تصاویرشان در این دیتا ست وجود داشت دریافت نشده بود اما همانطور که از نامش بر می آید تصاویر آن به چهره های مشهور دنیا مربوط می شد و روز گذشته همه آنها از روی اینترنت پاک شد.

دیتابیس MS Celeb

MS Celeb در ابتدا توسط یک محقق آلمانی به نام آدام هاروی شناسایی شد و عکس هایی که در آن وجود داشت آنطور که فایننشال تایمز گفته حاوی تصاویر خصوصی افرادی نظیر روزنامه نگاران حوزه امنیت می شد.

هاروی در مصاحبه اش با فایننشال تایمز در این رابطه گفته است که گرچه دیتابیس MS Celeb پاک شده اما محتوای آن همچنان در فضای وب به اشتراک گذاشته می شود:

شما نمی توانید یک پایگاه داده را ناپدید کنید. وقتی آن را منتشر کردید و مردم هم دانلود کردند اطلاعات آن روی هارد درایوهای سراسر دنیا وجود خواهد داشت.

حذف دیتابیس MS Celeb کمی بعد از انتشار مقاله فایننشال تایمز در رابطه با تکولوژی تشخیص چهره و نقش مایکروسافت در پیشرفت آن صورت می گیرد. با این حال مایکروسافت پاکسازی این دیتابیس را صرفا به خاطر پیروی از یک استاندارد کاری دانست که در راستای یک پروژه دانشگاهی راه اندازی شده بود. مایکروسافت همچنین خاطرنشان کرده که مدیریت این پایگاه داده بر عهده یکی از کارکنانی بوده که حالا دیگر در مایکروسافت حضور ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

    ""بیش از ۱۰ میلیون عکس متعلق به صد میلیون نفر پاک کرده است.""
    تو منبع نوشته برا 100 هزار نفر

مطالب پیشنهادی