ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آسیب‌پذیری خطرناک ویندوزهای قدیمی صدای NSA را هم درآورد

مایکروسافت و سازمان امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با ابلاغ هشدار جدی به کاربران ویندوزهای قدیمی پس از کشف یک آسیب پذیری جدید، از آنها خواستند هرچه سریع تر سیستم عامل خود را بروزرسانی کنند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

مایکروسافت و سازمان امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با ابلاغ هشدار جدی به کاربران ویندوزهای قدیمی پس از کشف یک آسیب پذیری جدید، از آنها خواستند هرچه سریع تر سیستم عامل خود را بروزرسانی کنند.

ویندوز 7، ویندوز XP و نسخه‌های 2003 و 2008 ویندوز سرور در معرض خطر هستند

رخنه مورد بحث که «BlueKeep» نام دارد، قادر است حملاتی به شدت و گستردگی واناکرای (که در سال 2017 دنیا را درگیر خود کرده بود) انجام دهد. به گفته NSA (که خود معروف به نقض گسترده حریم خصوصی شهروندان است) بلو کیپ می تواند بدون نیاز به تعامل های کاربر مانند کلیک کردن، در سطح اینترنت پخش شود و سیستم عامل های ویندوز 7، ویندوز XP و نسخه های 2003 و 2008 ویندوز سرور را آلوده کند.

جالب است بدانید خطر BlueKeep به قدری جدی است که مایکروسافت یک پچ امنیتی هم برای ویندوز XP (که پشتیبانی از آن در سال 2014 متوقف شده بود) ارائه کرده و از کاربران این سیستم عامل خواسته ویندوز خود را بروزرسانی کنند. به گفته شرکت ساکن ردموند، همین حالا در سطح دنیا نزدیک به یک میلیون کامپیوتر در معرض خطر آلودگی به بلو کیپ قرار دارند.

ویندوزهای قدیمی

در این بین NSA نسبت به سوء استفاده گسترده از رخنه مورد بحث هشدار داده و اظهار داشته که مهاجمان می توانند از این آسیب پذیری برای انجام حملات DoS یا طراحی باج افزارهایی مشابه با واناکرای استفاده کنند.

سازمان مذکور همچنین اظهار داشته که به احتمال قوی در آینده نه چندان دور، کیت های توسعه بدافزار مخصوص استفاده از BlueKeep توسط هکرهای حرفه ای ارائه خواهد شد که در چنین شرایطی، احتمال آلوده شدن سیستم های بیشتر، بالا خواهد رفت.

گفتنی است تا کنون شرکت های بزرگ متعددی در همکاری با مایکروسافت، ویندوزهای موجود روی رایانه های خود را بروزرسانی کرده اند که این موضوع می تواند از سرعت انتشار بدافزارها در آینده بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی