ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه نخستین چیپ ذهن خوان دنیا در چین

امروز در سومین کنگره جهانی هوش که در ساختمان شهرداری تیانجین در چین برگزار شد، از یک چیپ ذهن خوان رونمایی شد که قادر است پس از دریافت پالس های الکتریکی از قشر سطحی مغز، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

امروز در سومین کنگره جهانی هوش که در ساختمان شهرداری تیانجین در چین برگزار شد، از یک چیپ ذهن خوان رونمایی شد که قادر است پس از دریافت پالس های الکتریکی از قشر سطحی مغز، آنها را رمزگشایی کرده و به زبان قابل درک برای کامپیوتر ترجمه کند.

چیپ ذهن خوان پالس‌های مغز را برای کامپیوتر ترجمه می‌کند

به گفته سازندگان، چیپ مورد بحث که «Brain Talker»، می تواند برای کنترل گوشی، کامپیوتر و سایر دستگاه هایی که به پردازنده مجهز هستند مورد استفاده قرار گیرد. سخت افزار جدید همچنین پتانسیل خوبی برای به کارگیری در مقاصد آموزشی، پزشکی، امنیتی و سرگرمی خواهد داشت. البته هنوز جزئیات زیادی از چیپ ذهن خوان چینی ها منتشر نشده و از مشخصات فنی آن اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است که Brain Talker به صورت مشترک توسط دانشگاه تیانجین و شرکت الکترونیک چین (China Electronics Corporation) توسعه یافته و به کاربر اجازه می دهد بدون استفاده از صدا، حرکت یا لمس، فرمان مورد نظر را به دستگاه (رایانه، گوشی و ...) ارسال کند.

چیپ ذهن خوان

چیپ های ذهن خوان علاوه بر بالا بردن سرعت عملکرد و پاسخگویی سایر فناوری ها، به افراد ضعیف تر جامعه مانند معلولین و سالمندان اجازه می دهند به راحتی ابزارهای مختلفی همچون ویلچر الکتریکی را هدایت کرده و زندگی راحت تری داشته باشند.

به گفته دانگ مینگ رئیس دانشگاه تیانجین، چیپ Brain Talker فناوری رابط مغز-کامپیوتر را یک گام جلوتر برده و امکان توسعه ابزارهای پوشیدنی کاربردی در ابعاد کوچک و با قیمت مناسب را برای استفاده همگان فراهم می کند.

گفتنی است پیشرفت های اخیر در حوزه مدارهای مجتمع و صنعت تولید چیپ باعث شده پژوهشگران دانشگاه تیانجین و شرکت چاینا الکترونیکس بتوانند چیپ ذهن خوان Brain Talker را در ابعاد کوچک با توان پردازشی کافی توسعه دهند. به گفته یکی از مهندسان پروژه، تیم تحقیقاتی تا زمان معرفی نسخه تجاری، روی افزایش قدرت و توانایی چیپ مورد بحث کار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی