ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت روسیه مسدود کردن VPN ها را آغاز کرد

دولت روسیه پس از پایان مهلتی که برای تبعیت از فیلترینگ به شرکت های ارائه دهنده خدمات وی پی ان داده بود، اکنون مسدود کردن آنها را آغاز کرده است. همه می دانیم که برخی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

دولت روسیه پس از پایان مهلتی که برای تبعیت از فیلترینگ به شرکت های ارائه دهنده خدمات وی پی ان داده بود، اکنون مسدود کردن آنها را آغاز کرده است.

همه می دانیم که برخی دولت ها مثل روسیه با برنامه های دور زدن فیلترینگ یا همان VPN ها چقدر مشکل دارند. حدود دو ماه قبل بود که سازمان نظارت بر مخابرات و اینترنت روسیه به شرکت های ارائه دهنده خدمات این حوزه اولتیماتوم داد تا سرویس های خودشان را قطع کنند. حالا «الکساندر زاروف» مدیر دولتی این بخش می گوید 9 سرویس دهنده مهم VPN از جمله ExpressVPN و NordVPN مسدود خواهند شد.

این 9 شرکت به درخواست دولت روسیه برای پایبندی به لیست سیاه عمومی توجه نکرده و دسترسی مردم به این سایت ها را مسدود نکرده اند. به گفته منابع خبری، مسدود کردن این سرویس ها طی یک ماه آینده به طور کامل صورت می گیرد.

فیلترینگ در روسیه

از بین ده شرکت برتر VPN که زیر ذره بین دولت روسیه قرار گرفتند، فقط یکی از آنها یعنی کسپرسکی با درخواست آنها موافقت کرده است. البته این شرکت در روسیه مستقر شده و چاره ای جز این ندارد. دیگران نه تنها درخواست دولت را رد کردند، بلکه به شکل عمومی هم مقاومت خود را اعلام نمودند. NordVPN می گوید سانسور و فیلترینگ، توافق خدماتی بین آنها و مشتریان را نقض می کند.

حذف وی پی ان ها از اینترنت روسیه چندان عجیب هم نیست. چندی پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور قانونی را امضا کرد که کنترل و نظارت روی کاربران اینترنت را افزایش داده و این کشور را از شبکه جهانی قطع می کند. با قطع شدن شبکه اینترنت داخلی روسیه از شبکه جهانی، شاید دیگر ابزارهایی مثل وی پی ان هم سودی نداشته باشند.

در عین حال شهروندان روسیه برای دسترسی به اینترنت آزاد وضعیت خوبی ندارند. با مسدود شدن 9 سرویس دهنده اصلی، آنها باید به دنبال شرکت های کوچک تری باشند که هنوز فعالیت می کنند، فعالیتی که شاید چندان دوامی نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    به به ماشالا به کشورای دوست و برادر. ولی TOR تو دهنی بدی به همشون میزنه. به مسئولین ما هم زده و من الان خیلی راحت دارم هر جایی که دلم میخاد با TOR میرم.

  • jalal
    jalal | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    از حکومتهای دیکتاتوری مثل چین و روسیه و دوستاشون هیچ چیز بعید نیست

  • AtMan
    AtMan | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    واقعا روسیه و چین گندشو در اوردم انسان حق داره ازاد باشه همینجا سانسور کم نداریم ولی اونجا دیگه شورش در اومده امیدوارم روزی جهان ازاد رو ببینیم امید به اون روز

  • آریا
    آریا | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

    دیکتاتورهای مفلوک و شکست خورده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی