ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سهام مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت دوباره یک تریلیون دلاری شد؛ اختلاف فاحش با رقبا

ممکن است فکر کنید شرکت سازنده ویندوز بود که هفته پیش یک کامپیوتر شش هزار دلاری و استند هزار دلاری معرفی کرد، زیرا سهام مایکروسافت طی پنج بازه نقل و انتقالات اخیر هفت درصد رشد ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ممکن است فکر کنید شرکت سازنده ویندوز بود که هفته پیش یک کامپیوتر شش هزار دلاری و استند هزار دلاری معرفی کرد، زیرا سهام مایکروسافت طی پنج بازه نقل و انتقالات اخیر هفت درصد رشد کرده و برای دومین بار به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.

مایکروسافت با نزدیک ترین رقبایش 100 میلیارد دلار فاصله دارد.

در طی مدت زمان مشابه سهام آلفابت و فیسبوک به ترتیب دچار افت 3.5 و 2.9 درصدی شدند. اپل نیز با وجود رشد 9 درصدی هنوز 18.2 درصد با رکوردی که مهر پارسال ثبت کرد فاصله دارد. همه این اتفاقات باعث شده اند مایکروسافت با نزدیک ترین رقبای حال حاضرش یعنی اپل و آمازون بیش از صد میلیارد دلار فاصله داشته باشد.

گفته شده این نتایج به دلیل تاثیر نگرفتن مایکروسافت از قوانین سخت گیرانه حال حاضر وزارت دادگستری آمریکا برای شرکت های بزرگ تکنولوژی این کشور به علت رفتارهای انحصارطلبانه ، و فعالیت های پر رنگش در حوزه سرویس دهی به شرکت هاست که باعث می شود کمتر تحت تاثیر رکود بازار قرار بگیرد.

سهام مایکروسافت

«الکس زوکین»، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری Piper Jaffray در این باره گفته:

موقعیت مایکروسافت با توجه به تقسیم سرمایه اش در حوزه هایی فراتر از IT، برای حفظ ارزش سهام مشتریان در مقابل رکوردهای اقتصادی بهتر از همیشه است. با این همه به گفته آن ها هیچ ضعف یا رکودی در اقتصاد مشاهده نشده است. راهکار فعلی ما برای سهام مایکروسافت «بخر و فراموشش کن» است زیرا به نظر این شرکت در میانه رشدی قابل توجه قرار دارد.

در حال حاضر 36 تحلیل گر خرید سهام مایکروسافت را پیشنهاد کرده اند و پیش بینی می کنند سهامش هفت درصد دیگر هم رشد کرده و از 131.4 دلار کنونی به 143 دلار برسد. با این حال دو تحلیگر دیگر فروش سهام این شرکت را توصیه می کنند و یک نفر هم صبر کردن را بهترین تصمیم می داند.

مایکروسافت سومین شرکت آمریکایی بود که ارزشش به یک تریلیون دلار رسید، اما از وقتی موفق به انجام این کار شد همواره عنوان باارزش ترین شرکت تکنولوژی آمریکایی را به دوش کشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hossein norouzi
    hossein norouzi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    ای جانم مایکروسافت
    علاقه من به مایکروسافت داره 20 ساله می شه و حداقل 15ساله درآمد من از کانال مایکروسافت بوده (برنامه نویس دات نت مایکروسافت بودم و هستم و خواهم بود انشالله!)

  • Aydinhjr
    Aydinhjr | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

    پر از غلط های نگارشی

    • پویا حامدی
      پویا حامدی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

      حق با شماست، تعدادی غلط وجود داشت که اصلاح شد. ممنون که اطلاع دادید

مطالب پیشنهادی