ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

گوگل کروم ۷۵ برای اندروید منتشر شد؛ ابزار سازنده پسورد و دسترسی بهتر به حالت تاریک

نسخه ۷۴ گوگل کروم اندروید ماه آوریل منتشر شد و بالاخره حالت تاریک را برای کاربران به ارمغان آورد، البته در شرایطی که این مود محبوب پشت فلگ‌های مرورگر پنهان شده بود و بسیاری از وجودش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۰

نسخه ۷۴ گوگل کروم اندروید ماه آوریل منتشر شد و بالاخره حالت تاریک را برای کاربران به ارمغان آورد، البته در شرایطی که این مود محبوب پشت فلگ‌های مرورگر پنهان شده بود و بسیاری از وجودش اطلاع نداشتند.

اما حالا و با انتشار گوگل کروم ۷۵ بالاخره حالت تاریک مستقیما به تنظیمات مرورگر آورده شده تا همه بتوانند به سادگی آن را فعال کنند. بد نیست بدانید که مرورگر کروم وقتی گوشی را در حالت حفظ باتری (Battery Saver) قرار می‌دهید به طور خودکار وارد حالت تاریک می‌شود.

گوگل کروم ۷۵

با این وجود امکانی فراهم شده که بتوانید مرورگر را مجبور به ماندن در حالت تاریک کنید. گوگل این حالت را در نسخه ۷۵ کمی ارتقاء هم داده و حالا می‌توانید نوشته‌های روی تب‌های جدید را با وضوح و شفافیت بیشتری بخوانید. موضوعی که در نسخه قبلی کروم یکی از مشکلات آزاردهنده برای کاربران به شمار می‌آمد.

گوگل همچنین یک سازنده پسورد داخلی را هم به گوگل کروم اضافه کرده. وقتی روی باکس وارد کردن پسورد اشاره می‌کنید، شاهد ظاهر شدن یک نوار جدید در انتهای صفحه خواهید بود که یک علامت کلید روی آن نقش بسته است. با اشاره روی کلید می‌توانید به فهرستی از کلیه‌ پسوردهای ذخیره شده‌تان برای ورود به آن سایت دسترسی پیدا کنید.

گوگل کروم ۷۵

اما حالا در کنار این علامت شاهد گزینه جدیدی تحت عنوان "Suggest strong password" هم هستید که با اشاره روی آن گوگل کروم به طور خودکار پسورد جدیدی برای ورود به آن سایت به شما پیشنهاد می‌کند که برای حفظ امنیت شما به قدر کافی طولانی و پیچیده هست.

از تغییرات دیگر گوگل کروم ۷۵ می‌توان به ارائه API وب شِیر سطح دو اشاره کرد. به این معنا که وبسایت‌ها حالا می‌توانند از طریق منوی Share در اندروید به اشتراک‌گذاری انواع فایل (از جمله تصاویر) اقدام کنند. تا پیش از این فقط متن و آدرس‌های اینترنتی می‌توانستند به این طریق با دیگران به اشتراک گذاشته شوند. البته برای دسترسی به این امکان باید وبسایت مد نظر شما از ویژگی اشتراک‌گذاری پشتیبانی کند.

گوگل کروم ۷۵ تغییرات ریز و درشت دیگری را هم به ارمغان آورده که فهرست کامل آن‌ها را می‌توانید در لینک منبع خبر مطالعه نمایید. برای دانلود آخرین نسخه گوگل کروم می‌توانید همین حالا به پلی استور مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    مطمعنی گوگل کروم بوده؟یه چک کن شاید نرم افزاره دیگه ای باشه چون تو پلی استوز خبری نیست

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

      بله مطمئنم، منبع خبر رو هم می‌تونید چک کنید. احتمالش هست که جزو آپدیت‌های تدریجی باشه و در یک بازه زمانی چند روزه به دست همه کاربران برسه. بنابراین یا باید برای رسیدن آپدیت صبر کنید یا نسخه جدید رو از سایت APKMirror بگیرید.

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

    خبری از اپدیت در گوگل پلی نیست

مطالب پیشنهادی