ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

toyota-six-bevs-for-global-deployment
خودرو

استراتژی برقی تویوتا مشخص شد؛ فروش ۵.۵ میلیون خودروی سبز با باتری جامد

تویوتا اگر چه یکی از پیشگامان پیشرانه های هیبریدی به شمار می رود، اما در زمینه خودروهای برقی تاکنون سیاست مشخصی را دنبال نکرده و به نوعی از رقبا عقب افتاده است. بالاخره پس از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵

تویوتا اگر چه یکی از پیشگامان پیشرانه های هیبریدی به شمار می رود، اما در زمینه خودروهای برقی تاکنون سیاست مشخصی را دنبال نکرده و به نوعی از رقبا عقب افتاده است.

بالاخره پس از تعلل چندین ساله حال این خودروساز ژاپنی با تعیین چارچوب های زمانی، از استراتژی خود برای برقی سازی محصولات پرده برداری کرده است. طبق این استراتژی تویوتا فروش 5.5 میلیون خودروی برقی شده (شامل مدل های تمام الکتریکی و هیبریدی) تا سال 2025 را هدف گرفته؛ توسعه باتری های جامد تا پیش از المپیک تابستانی توکیو دیگر هدفی است که تویوتا خواهان تحقق آن است.

daf8f0bd-toyota-ev-2025-04

این استراتژی چند روز پیش توسط شیگکی تراشی (Shigeki Terashi) مدیر بخش تحقیق و توسعه تویوتا اعلام شد. آنطور که رویترز گزارش کرده «موج ناگهانی» خودروهای برقی ژاپنی ها را به سمت ایجاد تغییر 5 ساله در برنامه های قبلی و عرضه زودتر از موعد چنین مدل هایی سوق داده است. تراشی در این باره گفته:

«تمایل برای انجام یک کار به تنهایی کافی نیست، بلکه شما باید واقعا آن را محقق کنید. تا زمان برگزاری بازی های المپیک در سال آینده، ما باید نسبت به عرضه حتمی باتری های جامد به عموم اطمینان حاصل پیدا کنیم.»

عرضه شش مدل الکتریکی با همکاری سوزوکی و سوبارو یکی از اهداف اصلی تویوتا است
عرضه شش مدل الکتریکی با همکاری دایهاتسو، سوزوکی و سوبارو یکی از اهداف اصلی تویوتا است

خودروهای مجهز به باتری (هیبریدی و تمام الکتریکی) نقشی حیاتی در آینده نزدیک تویوتا ایفا خواهند کرد. اولین مدل تمام الکتریکی این کمپانی سال آینده به بازارهای جهانی تزریق خواهد شد. این خودرو در واقع همان نسخه برقی C-HR است که در چین با نام Izoa نیز به فروش می رسد.

toyota-c-hr-bev-and-toyota-izoa-bev-twins-in-china

به غیر از C-HR برقی، تویوتا خود را برای معرفی یک مینی خودروی برقی مخصوص بازار ژاپن آماده می کند. این مینی کار دو نفره توانایی پیمایش 100 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را خواهد داشت.

toyota-ultra-compact-bevs

شایان ذکر است تویوتا به تازگی همکاری خود با سوبارو در راستای طراحی پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی را رسانه ای کرد. این کمپانی به منظور زمینه سازی تولید مدل های برقی قراردادهایی را با چند شرکت دیگر از جمله CATL، پاناسونیک و BYD امضا کرده است.

toyota-battery-supply

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی