ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار چین به شرکت های تکنولوژی در مورد تبعات پیروی از آمریکا

مقامات دولت چین به تعداد زیادی از شرکت های حوزه تکنولوژی در مورد عواقب خطرناک تبعیت از تحریم های آمریکا علیه کمپانی های چینی و به خصوص هواوی هشدار دادند. نیویورک تایمز با اعلام این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

مقامات دولت چین به تعداد زیادی از شرکت های حوزه تکنولوژی در مورد عواقب خطرناک تبعیت از تحریم های آمریکا علیه کمپانی های چینی و به خصوص هواوی هشدار دادند.

نیویورک تایمز با اعلام این خبر، آن را گام دیگری پس از تهیه لیست سیاه از شرکت های غیر قابل اعتماد توسط دولت چین می داند. هشدارها در قالب جلسات و نشست های مختلف طی هفته جاری داده شده است. در این جلسات اعضای کمیسیون توسعه ملی چین و دیگر اعضای وزارت تجارت، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات به نیابت از دولت چین، و هیئتی از شرکت های بزرگ صادرکننده کالا به چین حضور داشتند.

البته اینکه چه شرکت هایی این هشدار را دریافت کرده اند، هنوز مشخص نیست. با این حال افراد آگاه می گویند تعدادی از مهم ترین شرکت های فعال در صنایع نیمه هادی و غول های تکنولوژی مخاطب اصلی چینی ها بوده اند.

از جمله موارد مورد اعتراض چینی ها می توان به انتقال خطوط تولید به دیگر کشورها و تبعیت از آمریکا برای قطع همکاری با شرکت های خاص اشاره کرد. چینی ها همچنین از این شرکت ها می خواهند در برابر تلاش های دولت واشنگتن با چین همکاری کرده و علیه ترامپ متحد شوند، وگرنه عواقب سختی در انتظار آنها خواهد بود. البته شرکت های آمریکایی احتمالاً این عواقب سخت را راحت تر می پذیرند، چون دوست ندارند با قوانین سختگیرانه داخلی درگیر شوند.

گفتنیست حدود یک ماه قبل امضای فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا شرکت های آمریکایی از تجارت با شرکت های چینی منع گردند. هواوی بیشترین ضربه را از این تصمیم پذیرفت و شرکت های بزرگی مثل گوگل، آرم و مایکروسافت همکاری خود را با غول تکنولوژی چین قطع کردند. تمام این جنجال ها به افزایش تنش و جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن بر می گردد اما اگر این دو کشور به توافقی برای ادامه تجارت با یکدیگر برسند، احتمالاً مشکلات هواوی هم رفع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی