ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای هیبریدی
تکنولوژی

پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای هیبریدی با ظرفیت 6 سرنشین [تماشا کنید]

شرکت Ampaire که در زمینه ساخت هواپیماهای هیبریدی فعالیت می‌کند، توانست بزرگترین هواپیمای هیبریدی را با موفقیت در آسمان به پرواز دربیاورد. این هواپیما قرار است تا دو سال آینده به مرحله تجاری‌سازی و استفاده عملی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

شرکت Ampaire که در زمینه ساخت هواپیماهای هیبریدی فعالیت می‌کند، توانست بزرگترین هواپیمای هیبریدی را با موفقیت در آسمان به پرواز دربیاورد. این هواپیما قرار است تا دو سال آینده به مرحله تجاری‌سازی و استفاده عملی برسد.

این روزها توسعه صنایع هوانوردی بر مبنای سوخت پاک توجهات زیادی را به خود جلب کرده و در چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه بوده‌ایم. از این جمله می‌توان به اولین پرواز هواپیمای سبک ورزشی در استرالیا، اولین هواپیمای آزمایشی الکتریکی که یک گلایدر را در هوا به پرواز در آورد و اولین هواپیمای الکتریکی که از کانال انگلیس رد شد، اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها پیشتر طرح‌های مفهومی و مدل‌های آزمایشی از هواپیماهای هیبریدی به نمایش در آمده بود اما هواپیمای هیبریدی شرکت Ampaire اولین هواپیمای با این ابعاد است که توانسته پرواز موفقیت آمیزی به نمایش بگذارد.

این هواپیمای هیبریدی در واقع طراحی مشابه هواپیمای مدل Cessna 337 Skymaster همین شرکت را دارد که سیستم پیش ران آن تغییر داده شده است. در واقع یکی از موتورهای احتراق Cessna 337 توسط موتوری با باتری الکتریکی جایگزین شده و برای اینکه بازدهی بهینه به دست بیاید هر دو موتور همزمان با یکدیگر کار می‌کنند.

هواپیمای هیبریدی

روز پنجشنبه هواپیمای مذکور که Ampaire 337 نام گرفته برای اولین بار در یک مسیر کوتاه با یک مهندس پرواز و خلبان به پرواز در آمد. شرکت سازنده قصد دارد پروازهای آزمایشی بیشتری برای بهبود عملکرد پرواز و سیستم‌های پیش ران این هواپیما تدارک ببیند تا در گام‌های بعدی آن را در مسیرهای مختلفی برای کاربردهای تجاری به پرواز در بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی